Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Dokument archiwalny

Podstawowe informacje

Jak otrzymać Krakowską Kartę Miejską?

Krakowska Karta Miejska wydawana jest bezpłatnie przy pierwszym zakupie biletu okresowego.

Bilet okresowy, którego nośnikiem jest Krakowska Karta Miejska, jest biletem imiennym. W celu dokonania pierwszego zakupu konieczne jest posiadanie dokumentu potwierdzającego tożsamość (w przypadku zakupu biletu okresowego ulgowego konieczne jest również posiadanie ważnego dokumentu uprawniającego do zniżki). Pierwszy bilet można kupić tylko w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów.

Lokalizacje Punktów Sprzedaży Biletów:

  • os. Centrum D bl. 7 – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00
  • ul. Krowoderskich Zuchów 8a (pętla autobusowo-tramwajowa „Krowodrza Górka”) – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00
  • ul. Pawia 5a (pętla autobusowa „Dworzec Główny Wschód”) – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00
  • ul. Podwale 6 – od poniedziałku do piątku w godz. 11.00-19.00
  • ul. Powstańców Wielkopolskich 6 – od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00

A jeśli karta zginęła lub zniszczyła się?

W przypadku, gdy karta KKM zostanie zgubiona lub zniszczona z winy użytkownika, należy udać się do dowolnego Punktu Sprzedaży Biletów w celu otrzymania duplikatu karty wraz z ostatnio zakupionym biletem okresowym. Koszt takiej operacji wynosi 8 zł.

Zmieniasz dane?

W momencie, gdy zmieniają się dane osobowe w stopniu wymagającym również ich zmiany na karcie KKM, należy udać się do dowolnego Punktu Sprzedaży Biletów w celu dokonania aktualizacji.

Reklamacja?

Reklamacje można składać telefonicznie pod numerem telefonu 19150 (telefon czynny całą dobę, opłata za połączenie według stawki lokalnego operatora) lub wysyłać na adres e-mail: reklamacje@kkm.krakow.pl

Procedura reklamacyjna może w niektórych przypadkach trwać do 10 dni roboczych.

Doładowanie KKM:

Kartę KKM można doładować we wszystkich Punktach Sprzedaży Biletów oraz w automatach KKM. Wykaz miejsc, w których można dokonać zakupu biletu okresowego na karcie miejskiej, można znaleźć tutaj.

Zakupu można dokonać też korzystając ze strony doładowań online Krakowskiej Karty Miejskiej – eBilet.

W celu dostępu do serwisu, należy się zalogować podając odpowiednie dane (numer karty i/lub numer legitymacji/albumu/uczelni) na stronie logowania ebilet.kkm.krakow.pl

Po zalogowaniu serwis udostępnia następującą funkcjonalność:

  • podgląd aktualnie ważnych biletów
  • zakup nowego biletu okresowego
  • podgląd zrealizowanych transakcji online (doładowania)

Rozliczenie wykonywanych transakcji realizowane jest za pośrednictwem serwisu płatności online (płatności przelewami, kartą itp.)

Od 4 kwietnia 2021 r. biletu zakupionego przez internet nie trzeba już zapisywać na karcie przy użyciu automatu biletowego.

Aplikacja mobilna Krakowskiej Karty Miejskiej:

Krakowską Kartę Miejską można użytkować także za pomocą aplikacji mobilnej. Szczegóły są dostępne na stronie internetowej mpk.krakow.pl.

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2012-01-04
Data aktualizacji: 2021-11-12
Powrót