Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Oczekiwać nieoczekiwanego

30 września (wtorek), o godz. 13:00 w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa przy placu Wszystkich Świętych 3–4 rozpocznie się konferencja samorządowa „Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Uczniowie wybitni w szkole – radość czy kłopot?".

Organizatorami konferencji są radna Agata Tatara, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi oraz Ośrodek Wczesnej Pomocy Psychologicznej.

Adresatami konferencji są nauczyciele wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele świetlic szkolnych. Konferencję honorowym patronatem objął Bogusław Kośmider, Przewodniczący Rady Miasta Krakowa.

W programie konferencji znalazły się wykłady: „Spróbujmy oczekiwać nieoczekiwanego, dajmy się zaskoczyć myśleniu dziecka" - prof. dr hab. Danuta Waloszek, Katedra Badań nad Dzieckiem, Uniwersytet Pedagogiczny; „Czy Kraków ma szansę stać się miastem projektów dla uzdolnionych uczniów?" – dr Małgorzata Jantos, Uniwersytet Jagielloński, radna miasta Krakowa; „Zobaczyć dziecko w dziecku" – dr Elżbieta Mach, Instytut Europeistyki, Uniwersytet Jagielloński; „Uczniowie wybitnie zdolni w szkole – mity i wyniki badań" – Agata Tatara, nauczyciel konsultant ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej MCDN ODN Kraków; radna miasta Krakowa; „Identyfikacja zdolności uczniów – planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów zdolnych" – Ewa Pohorecka, Ośrodek Wczesnej Pomocy Psychologicznej; „Jak rozpoznać i rozwijać zdolności językowe – pozwólmy dzieciom myśleć i tworzyć" – mgr Halina Tyliba, nauczyciel I LO, metodyk nauczania języka obcego wszystkich etapów edukacyjnych.

W programie konferencji znalazły się również warsztaty: „Dziecko zdolne – dziecko twórcze. Jak pracować z dzieckiem zdolnym", „Potencjalne a rzeczywiste zdolności artystyczne dzieci w wieku przedszkolnym", „Jak odkrywać i wspierać zdolności dziecka w rozumieniu koncepcji Howarda Gardnera", „Praktyczne przykłady rozwijania zdolności językowych u uczniów na lekcji języka obcego".

Program konferencji (pdf)

pokaż metkę
Autor: MAGDALENA BARTLEWICZ
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Data publikacji: 2014-09-25
Data aktualizacji: 2014-09-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź