Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Sześciolatek w szkole – i co dalej?

W czwartek (26 marca) w krakowskim magistracie odbyła się konferencja „Sześciolatek w szkole i co dalej? Młodszy uczeń na progu II etapu edukacyjnego". W spotkaniu, odbywającym się pod honorowym patronatem Katarzyny Cięciak, Zastępcy Prezydenta ds. Edukacji i Sportu wzięli udział nauczyciele, dyrektorzy szkół i pedagodzy. Organizatorem spotkania była Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna nr 4 i Urząd Miasta Krakowa.

- Sześciolatki w szkołach to temat emocjonalny i kontrowersyjny. Rok szkolny 2015 / 2016 będzie rokiem przełomowym, bo wtedy dzieci sześcioletnie obowiązkowo pójdą do pierwszej klasy. Sześciolatek w szkole to duże wyzwanie nie tylko w sferze jej organizacyjnego działania, ale przede wszystkim to wyzwanie dla wychowawców. Wspomaganie pracy nauczycieli I etapu nauczania, podnoszenie ich kwalifikacji, wymiana doświadczeń między nauczycielami, psychologami i pedagogami to krok do jak najlepszego funkcjonowania sześciolatków w szkołach. Tylko współpraca i aktywność wszystkich osób zaangażowanych w opiekę i nauczanie mogą dać dzieciom szansę na sukces – powiedziała Katarzyna Cięciak otwierając konferencję.

W trakcie seminarium zostały omówione dotychczasowe doświadczenia, pokazane dobre praktyki, ale też najważniejsze problemy wiążące się z edukacją dziecka młodszego. Obok sesji wykładowych: „Kompetencje poznawcze i językowe dzieci w wieku 6 – 9 lat", „Wspieranie rozwoju dziecka zdolnego podwójnie wyjątkowego" i „Ocenianie wspierające i kształtujące" odbyła się też dyskusja pod hasłem „Jak tworzyć bezpieczną więź emocjonalną Nauczyciel – Dziecko?".

Konferencja „Sześciolatek w szkole – i co dalej?" to jeden ze sposobów na szczególne uwrażliwienie nauczycieli na potrzeby dzieci, które rozpoczęły naukę w wieku sześciu lat, a obecnie rozpoczynają II etap edukacji. To ważny etap w życiu dziecka – charakteryzuje się wejściem w świat społeczny, który będzie towarzyszył dziecku przez wiele kolejnych lat. To czas poznawania ludzi, dokonywania wyborów osób bliskich, nauka pracy w zespole. W tym czasie uczeń potrzebuje akceptacji i uznania środowiska szkolnego. Poznawany przez dziecko świat to w dużej mierze szkoła, nauczyciele i grupa rówieśnicza. Dlatego właśnie tak ważne jest przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem młodszym.

pokaż metkę
Autor: DB
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2015-03-26
Data aktualizacji: 2015-03-26
Powrót

Zobacz także

Znajdź