Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Czy krakowianie mają Ciśnienie na Życie?

Od czerwca do października trwa ogólnopolska kampania społeczna „Ciśnienie na Życie”, której celem jest przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście chorób kardiologicznych. Organizatorzy kampanii planują zorganizować bezpłatne badania profilaktyczne dla mieszkańców ponad 50 polskich miast. W popularyzację idei profilaktyki chorób układu krążenia włączyło się również Miasto Kraków.

Kampania „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych oraz uświadomienie, jakie ryzyko niesie za sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego to wciąż istotna przyczyna zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

Przeprowadzenie akcji pomiarów ciśnienia tętniczego oraz poprawa wiedzy Polaków na temat chorób układu sercowo-naczyniowego i ich profilaktyki, to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na życie”. Ponadto Grupa Polpharma, w ramach kampanii, wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca, dzięki któremu Polacy mogą sprawdzić, ile lat mają ich serca. Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego.
 
W trakcie dwóch edycji Kampanii, specjalistyczny bus „Ciśnienie na Życie” dotarł do blisko 100 polskich miast, a wykwalifikowany personel medyczny przeprowadził 326 208 pomiarów ciśnienia tętniczego krwi oraz 126 208 badań wieku serca. 

Jednym z elementów tegorocznej kampanii jest również konkurs „Samorząd od Serca” przeznaczony dla wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w Polsce. Celem akcji jest popularyzacja samorządowych programów zdrowotnych w dziedzinie profilaktyki chorób układu sercowo‐naczyniowego oraz wyróżnienie najbardziej aktywnych w tej dziedzinie samorządów.

W ocenie zgłoszeń pod uwagę będą brane następujące kryteria: czas trwania programu i jego edycje (czy program był jednorazowy, czy realizowany w poszczególnych latach); cele, idea, działania, sposób realizacji (np. akcja informacyjna, plakaty, ulotki); jaki procent mieszkańców został objęty programem, osiągnięte efekty np. liczba przebadanych osób, liczba osób skierowanych na dodatkowe konsultacje.

Wyróżnienia dla zwycięskich jednostek samorządu terytorialnego zostaną wręczone 18 listopada 2015 roku podczas konferencji Heart Forum w Warszawie.

REGULAMIN KONKURSU (pdf)

Więcej na: www.cisnienienazycie.pl.

pokaż metkę
Autor: KATARZYNA KRASOŃ
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2015-07-24
Data aktualizacji: 2015-07-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź