Komunikat archiwalny

Małopolska promocja

Małopolska Organizacja Turystyczna od 2003 roku na zlecenie miasta realizuje badania ruchu turystycznego, mające na celu ilościową i jakościową charakterystykę ruchu turystycznego w Krakowie. O jej wynikach oraz planach na nieodległą przyszłość mówiono podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki.

Małopolska promocja
Fot. Małopolska Organizacja Turystyczna

Szacuje się, że w 2014 r. odnotowano w Krakowie większy ruch turystyczny niż rok wcześniej. Był to jednocześnie największy przyrost od roku 2010. W 2014 roku odwiedziło nas 9 900 000 turystów, w tym 2 650 000 turystów zagranicznych. Rozmiary ruchu turystycznego w Krakowie oraz wysokość wydatków odwiedzających pozwalają szacować, że wpływy miasta z turystyki wynosiły w 2014 r. około 4,5 mld zł. Takie informacje podali przedstawiciele Małopolskiej Organizacji Turystycznej podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki. Jednak nie tylko o badaniach ruchu turystycznego była mowa, MOT przedstawiła także plany na przyszłość związane ze Światowymi Dniami Młodzieży. Do tej pory udało się we współpracy z Archidiecezją Krakowską, Urzędem Wojewódzkim oraz Miastem Kraków wyprodukować spot promujący Światowe Dni Młodzieży. Ponadto MOT pochwaliła się stworzeniem mini serialu „Świętość i miłosierdzie”, opowiadającym o związku Jana Pawła II z małopolską ziemią. Koproducentem ośmioodcinkowego serialu jest Małopolska Organizacja Turystyczna, a ekipie filmowej podczas realizacji zdjęć towarzyszył Camper Małopolski. Camper jest produktem promocyjnym, który towarzyszy MOT od kilku lat. – Małopolskim Koralem przez Europę – to nie tylko hasło reklamowe, ale również nazwa projektu obejmującego szereg działań promocyjnych realizowanych przez Małopolską Organizację Turystyczną przy użyciu Campera Małopolskiego. Ozdobiony czerwonymi koralami Camper w 2013 roku wyruszył w podróż po Europie i zdążył już odwiedzić większość krajów europejskich, zatrzymując się zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Camperowi zawsze towarzyszy stoisko promocyjne, wszystko po to, aby zachęcić przechodzących ludzi, by podążyli za nim do Małopolski zgodnie z hasłem: „Jedź za nami do Małopolski!” – mówił przedstawiciel Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Również w ramach działań promocyjnych związanych ze Światowymi Dniami Młodzieży powstała seria przewodników oznaczonych symbolem ŚDM 2016 i związana tematycznie z życiorysem papieża Jana Pawła II.

Tagi: turystyka, ŚDM

Pokaż metkę
Autor: KMM
Osoba publikująca: TOMASZ STANKIEWICZ
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Zobacz także