Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kraków zdominował media

Od rozpoczęcia Światowych Dni Młodzieży Kraków jest niepisanych liderem w doniesieniach medialnych. O wydarzeniach w naszym mieście, papieżu Franciszku i samej stolicy Małopolski informują zarówno tytuły krajowe, jak i zagraniczne.

Z raportów Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od poniedziałku, 25 lipca do dziś Kraków w kontekście wydarzeń Światowych Dni Młodzieży pojawił się w blisko 5 tys. materiałach prasowych. Przekłada się to na ekwiwalent reklamowy (AVE) w wysokości prawie 51 mln zł. Dominują informacje w mediach elektronicznych, a wszystkie liczące się informacyjne portale internetowe uruchomiły specjalne zakładki ŚDM. Relacje z Krakowa nadają polskie telewizje informacyjne. Światowe Dni Młodzieży i wizyta papieża Franciszka dominują w doniesieniach dzienników ogólnopolskich i regionalnych, nie tylko w Małopolsce. Wydarzenia odbywające się na naszym mieście nie pozostają też bez echa także w mediach z innych zakątków Polski.

Kraków gości także w materiałach publikowanych w mediach zagranicznych. Wprawdzie dominują głównie relacje z samej pielgrzymki papieża Franciszka do naszego kraju, ale sporo uwagi poświęca się Krakowowi, organizacji Światowych Dni Młodzieży, temu, jak nasze miasto widzą obcokrajowcy. Szerzej o tym informowaliśmy w naszym serwisie na krakow.pl. Co istotne, w mediach zagranicznych dominuje pozytywny obraz Krakowa i Polski, samej organizacji wydarzenia. Zauważa to m.in. brytyjski „The Guardian”, który podkreśla, że Światowe Dni Młodzieży nie byłyby możliwe bez wielkiego wysiłku organizacyjnego, jaki podjęły polskie władze państwowe i samorządowe.

pokaż metkę
Autor: JAN MACHOWSKI
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-07-29
Data aktualizacji: 2016-07-31
Powrót

Zobacz także

Znajdź