Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Będą pieniądze na studium wykonalności dla metra?

Rosną szanse na otrzymanie przez Kraków dotacji na realizację Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie do sfinansowania w ramach unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Fot. dyana by / freeimages.com

- Wiceminister Jadwiga Emilewicz poinformowała mnie, że Ministerstwo Rozwoju pozytywnie zaopiniowało nasz wniosek o dotację na sporządzenie Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Teraz czekamy na decyzję Komisji Europejskiej w tej sprawie - mówi Tadeusz Trzmiel Zastępca Prezydenta Krakowa.

Chodzi o projekt wart 10 mln zł. Miasto ma szansę na uzyskanie 50 proc. dotacji. Decyzja powinna zapaść w ciągu kilku miesięcy. – Jeśli będzie pozytywna, jeszcze w tym roku rozpiszemy przetarg na przygotowanie studium wykonalności tak, żeby było ono gotowe w 2019 roku – informuje Tadeusz Trzmiel. - Taka dokumentacja będzie podstawą do rozpisania przetargu na realizację inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj – dodaje.

Studium wykonalności budowy systemu szybkiego bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie ma zostać przygotowane w oparciu o „Studium rozwoju systemu transportu Miasta Krakowa, w tym budowy metra”, wariant „Metro-Metrobus”. Przypomnijmy, że opracowanie wskazuje na konieczność budowy systemu komunikacji podziemnej w ścisłym centrum miasta. Zakłada przebieg bezkolizyjnej linii szybkiego transportu szynowego na trasie Wschód-Zachód o długości około 15 km (łączącej dzielnice Bronowice i Nowa Huta z centrum miasta). Wariant wynikowy powstał jako efekt obszernych analiz społeczno-gospodarczych, ruchowych, ekonomicznych, finansowych, wrażliwości, realizacyjnych, wpływu na środowisko. W toku prac przeanalizowano kilkadziesiąt wariantów rozwoju systemu transportu, z których do dalszej realizacji zarekomendowano wariant IV.3 „Metro-Metrobus”. Ponadto, jako dalsze działania, autorzy opracowania wskazali wykonanie koncepcji i studiów wykonalności dla I etapu metra (tunelu pod Starym Miastem) i jego etapowego podłączenia do systemu tramwajowego.

pokaż metkę
Autor: JAN MACHOWSKI
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-02-24
Data aktualizacji: 2017-02-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź