Komunikat archiwalny

Pielgrzymi wrócą nad Wisłę - ruszyła akcja promocyjna Krakowa

Prawie rok temu Kraków – gospodarz Światowych Dni Młodzieży – był stolicą młodych z całego świata, centrum duchowych przeżyć i pozytywnej zabawy. Teraz ma o tym przypomnieć akcja promocyjna „Experience Kraków Again!”, w ramach której Miasto zaprosi nad Wisłę sześciu losowo wybranych pielgrzymów z Włoch i Hiszpanii. Będzie to dla nich miła niespodzianka - tym bardziej, że w podróż do Krakowa będą mogli zabrać przyjaciół. W dotarciu do pielgrzymów mają pomóc media społecznościowe.

Pielgrzymi wrócą nad Wisłę - ruszyła akcja promocyjna Krakowa
Fot. Tomasz Stankiewicz / krakow.pl

Rok temu podczas Światowych Dni Młodzieży prawie 250 pielgrzymów udzieliło krótkich wywiadów. Wiemy, z jakich krajów pochodzili, ale nie znamy ich imion ani nazwisk. Wszystkich rozmówców łączyło jedno – chcieli wrócić do Krakowa, jeżeli tylko nadarzy się taka okazja. W ramach akcji „Experience Kraków Again!” wylosowano sześć osób – po trzy z Włoch i Hiszpanii, aby zaproponować im powrót do Krakowa. Teraz czas na kolejny krok – trzeba do nich dotrzeć i przekazać im zaproszenie.

– Social media mają ogromną moc. Wierzymy, że również tym razem pomogą nam szybko odnaleźć bohaterów kampanii. Liczymy jednak także na media tradycyjne. Każda wzmianka o naszych poszukiwaniach zwiększa szanse na ich odnalezienie – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK.

Poszukiwania pielgrzymów rozpoczęły się 22 maja, a zakończą w momencie znalezienia wszystkich osób. Organizatorzy akcji mają nadzieję, że uda się ich odnaleźć do 5 czerwca. Wcześniej, 18 maja, czyli w rocznicę urodzin Jana Pawła II (patrona ŚDM), ukazał się spot budujący zainteresowanie tym, co będzie się dziać w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Po odnalezieniu pielgrzymów przyjdzie czas na publikację najciekawszych momentów z etapu poszukiwań oraz wspomnień wydarzeń z zeszłego roku. Opublikowane zostaną również materiały od bohaterów kampanii z reakcją na wieść o ponownej podróży do Krakowa. Goście spędzą w Krakowie kilka pięknych, lipcowych dni – będą spacerować i poznawać zabytki i muzea, na które rok temu nie starczyło im czasu. Relacja z ich pobytu pojawi się w kanałach informacyjnych miasta.

Kampania promocyjna będzie realizowana w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie. Głównymi adresatami będą Hiszpania i Włochy, ale treści zostaną też udostępnione globalnie, tak by trafiły do gości ŚDM także z innych krajów i zachęciły ich do ponownej wizyty w Krakowie. Głównym fanpage’em akcji będzie Kraków Experience, ale organizatorzy liczą na wiele udostępnień przez użytkowników na całym świecie. Akcji towarzyszyć będzie przygotowana w czterech językach (angielski, włoski, hiszpański i polski) strona internetowa, na której znajdą się wspomnienia z ŚDM, prezentacja atrakcji Krakowa, a także relacje z przygotowań gości do wyjazdu.

Dzięki formularzowi kontaktowemu na stronie www zbierane będą filmy oraz zdjęcia od pozostałych pielgrzymów, którzy uczestniczyli w ŚDM 2016. Z nadesłanych materiałów zmontowany zostanie film podsumowujący wydarzenia sprzed roku. Wybrane osoby, w dowód wdzięczności, zostaną obdarowane upominkami od Miasta Kraków.

Za realizację kampanii w social media i produkcję video przy współpracy z Urzędem Miasta Krakowa odpowiada agencja Social Frame. Obsługą budżetu mediowego zajmie się agencja Novem.

Już teraz zobaczcie pierwszy spot akcji:

 

Obecnie poszukiwana osoba:

 

Tagi: ŚDM, turystyka

Pokaż metkę
Autor: MAŁGORZATA TABASZEWSKA
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Zobacz także