Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Co dalej z busami w centrum Krakowa?

W czwartek, 29 czerwca w siedzibie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu odbyło się drugie spotkanie z przedstawicielami przewoźników prywatnych. Zostało ono zorganizowane z inicjatywy Miasta, aby przedstawić, jakie ustalenia poczyniono od poprzedniego spotkania, na którym przewoźnicy zgłosili swoje uwagi do planowanych zmian. W dyskusji uczestniczyli także przedstawiciele Małopolskiego Dworca Autobusowego w Krakowie oraz Urzędu Marszałkowskiego.

Fot. tookapic.com

Utrzymana została zmiana w organizacji ruchu mówiąca o tym, że busy będą mogły jeździć z ul. Warszawskiej przez ul. Ogrodową do ul. Pawiej i zatrzymywać się na dotychczasowych przystankach tylko do końca czerwca. W zamian za to zostały zaproponowane trzy alternatywne lokalizacje, spośród których każdy przewoźnik może wybrać opcję najbardziej korzystną dla siebie i swoich pasażerów.

Pętla dla busów mogłaby teraz znajdować się w trzech miejscach: na Małopolskim Dworcu Autobusowym, pod wiaduktem przy Dworcu Autobusowym oraz na Nowym Kleparzu, przy którym docelowo mógłby powstać mały dworzec. Obecni na spotkaniu przedstawiciele MDA potwierdzili, że  dworzec autobusowy jest w stanie pomieścić wszystkich przewoźników busów, a do tej pory uzgodnił już przejęcie 300 kursów. Przekazana została także informacja na temat stawek i warunków wynikających z korzystania przewoźników z nowej lokalizacji.

Na spotkaniu przekazano także informację, że po przeprowadzonych przez ZIKiT rozmowach z koncesjonariuszem parkingu pod estakadą w rejonie MDA, uzyskano deklarację gotowości do przyjęcia tam części busów.

W oparciu o kompromis wypracowany na pierwszym spotkaniu w ZIKiT, pojazdy typu BUS będą mogły dalej zatrzymywać się na Alejach Trzech Wieszczów i na tej trasie ZIKiT nie będzie ograniczał dostępu do przystanków do końca roku. Sytuacja na alejach będzie jednak stale monitorowana, szczególnie pod kątem interesów pasażerów komunikacji miejskiej, od których docierały skargi w sprawie opóźnień spowodowanych przez zatrzymywanie się busów.

Zmiany w funkcjonowaniu busów w centrum Krakowa konieczne są, aby przyspieszyć komunikację zbiorową oraz ograniczyć ruch w ścisłym centrum, emisję spalin i hałasu.

pokaż metkę
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-06-29
Data aktualizacji: 2017-06-29
Powrót

Zobacz także

Znajdź