Ostateczna propozycja miasta dla przewoźników
W piątek, 30 czerwca w gabinecie Tadeusza Trzmiela, zastępcy prezydenta Krakowa, odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli przewoźników typu BUS z Andrzejem Mikołajewskim, dyrektorem Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Spotkanie odbyło się na prośbę części przewoźników, którzy poprosili władze miasta i ZIKiT o wydłużenie granicznego terminu wprowadzanych zmian. Wszystko ze względu na sygnalizowaną przez tę grupę konieczność podpisania stosownych umów z zaproponowanymi przez miasto dysponentami miejsc parkingowych na przystanki końcowe.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom grupy przewoźników prywatnych, która jeszcze nie podpisała nowych umów z operatorami pętli końcowych władze miasta zaproponowały zgodę na korzystanie z przystanków przelotowych przy ul. Ogrodowej, wyjątkowo do końca lipca. Jednocześnie zapewniono przedsiębiorców o czekającej na nich wystarczającej liczbie miejsc w czterech lokalizacjach alternatywnych (Małopolski Dworzec Autobusowy, parking pod estakadą ul. Wita Stwosza, Nowy Kleparz, ul. Kamienna).
- Do końca lipca miasto umożliwi przewoźnikom zatrzymywanie się na ul. Ogrodowej. Nie będzie to możliwe na ul. Worcella i Pawiej. Podtrzymaliśmy, że do końca tego roku operatorzy busów będą mogli korzystać ze wszystkich przystanków na Alejach Trzech Wieszczów – powiedział Andrzej Mikołajewski.
W opinii Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu dodatkowy miesiąc to wystarczający czas na dopięcie przez przewoźników wszystkich formalności związanych z przeniesieniem przystanków końcowych i poinformowanie o zmianach pasażerów. Przedstawiciele przewoźników przystali na kompromisową propozycję władz Krakowa. – Liczymy, że ci z przedsiębiorców, którzy jeszcze nie podpisali umów, zrobią to jak najszybciej. Koniec lipca to termin ostateczny – podkreślił dyrektor ZIKIT.