Rada Miasta rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

O rozwoju Krakowa

Celem inicjatywy Kraków Network jest tworzenie silnej grupy biznesowej z różnych sektorów branży turystycznej, której działania wpłyną na zwiększenie liczby wydarzeń biznesowych realizowanych w stolicy Małopolski. Podsumowanie aktualnych ustaleń programu było tematem posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki.

Fot. mat.prasowe/KBF

Na Kraków Network – jak mówiła Zastępca Dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków Paula Fanderowska – składa się pięć filarów. Grupa Krakowskiego Klubu Ambasadorów, Grupa Gastronomia/Restauratorzy, Grupa Hotelarska, PR oraz ekologia.

Grupa Krakowskiego Klubu Ambasadorów może pochwalić się takim przedsięwzięciami jak: Gala Ambasadorów Kongresów Polskich – realizacja w ICE Kraków 14 września, wprowadzenie zmian w regulaminie Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, dwa spotkania z Ambasadorami Kongresów Polskich w ramach cyklu spotkań Krakowskiego Klubu Ambasadora, opracowanie Kodeksu Etycznego PCO oraz mechanizmu dystrybucji kongresów, trzy spotkania z władzami krakowskich uczelni w celu zapoznania z projektem Kraków Network i zaprezentowania mechanizmów wsparcia dla organizacji kongresów w Krakowie, praca nad projektem Meet in Poland mającym na celu promocję Polski jako destynacji kongresowej, integracja przedstawicieli krakowskich uczelni oraz Kraków Convention Bureau, PCO oraz pozostałych firm i obiektów z branży MICE.

Dokonania Grupy Gastronomicznej to stworzenie listy „rekomendowanych” restauracji zainteresowanych pozyskiwaniem kolejnych wydarzeń dla Krakowa, zorganizowanie spotkania dla lokalnie działających PCO oraz krakowskich restauratorów, szkolenia branżowe, stworzenie katalogu (multimedialnego) z ofertami firm zainteresowanych partycypacją w procesie przyciągania klienta biznesowego do Krakowa.

Sukcesy Grupy Hotelowej to stworzenie hotelowej grupy wsparcia dla site inspection oraz wypracowanie warunków korzystania z hoteli na potrzeby wizytacji, wypracowanie zasad dokonywania rezerwacji pokoi ich anulacji,  omawianie tzw. „case study”, uczenie się nawzajem uwarunkowań pracy hotelarz/obiekt/urząd oraz wypracowanie wzorów dobrych praktyk, publikowanie i aktualizowanie programu promocji miasta jako destynacji MICE.

Grupa Ekologia to Aleja Kongresowa, Unesco Case Study oraz publikacje w mediach polskich i zagranicznych.

Podczas posiedzenia komisji podsumowano także Targi oraz Expo w Krakowie w 2016 r. Na targach 2016 r. wystawiło się ponad 3600 firm, targi zwiedziło ponad 158 tys. osób. Targi w Krakowie podzielono na branżowe i konsumenckie, w 2016 odbyła się jubileuszowa 20. Edycja Międzynarodowych Targów Książki oraz 25. jubileuszowa edycja Targów Stomatologicznych. Odbyły się tez liczne, ważne kongresy branżowe, a także Forum Routes Europe, jedno z najbardziej prestiżowych światowych imprez branży lotniczej. Targi i Expo w Krakowie będą się wciąż rozwijać. Na ul. Galicyjskiej planowana jest wielka inwestycja, gdzie zagospodarować będzie można 8 tys. metrów kwadratowych.

pokaż metkę
Autor: Błażej Siekierka
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta i Dzielnic Krakowa
Data publikacji: 2017-10-13
Data aktualizacji: 2017-10-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź