Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Prezydent wręczył nagrody nauczycielom i dyrektorom

Dzień Komisji Edukacji Narodowej, nazywany też Dniem Nauczyciela, to okazja, aby uhonorować pracę i docenić osiągnięcia nauczycieli i dyrektorów szkół. 16 października w magistrackiej Sali Obrad im. Stanisława Wyspiańskiego 250 pracowników oświaty, w tym 65 osób sprawujących funkcje kierownicze i 185 nauczycieli, odebrało Nagrody Prezydenta Miasta Krakowa za osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej.

Fot. Wiesław Majka / krakow.pl

– Kompetentnej kadrze nauczycielskiej, która składa się w około 90% z nauczycieli z najwyższym stopniem awansu zawodowego, oraz skutecznej i mądrej kadrze kierowniczej szkół, która odpowiada za sprawne zarządzanie i wprowadzanie zmian, zawdzięczamy to, że krakowska oświata stoi od wielu lat na bardzo wysokim poziomie, jednym z najwyższych w kraju – powiedział prezydent Krakowa Jacek Majchrowski podczas uroczystości wręczenia nagród. – Dziękuję za wasz trud i wasze zaangażowanie i proszę, abyście dalej stali na straży jakości nauczania w naszym mieście.

Nagrodzeni w tym roku dyrektorzy i nauczyciele pracują w przedszkolach, szkołach podstawowych, klasach gimnazjalnych, zespołach szkół, liceach ogólnokształcących, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, szkołach specjalnych, szkołach zawodowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i młodzieżowych domach kultury.

Nagrody Prezydenta Miasta Krakowa otrzymują nauczyciele, którzy osiągają wyróżniające wyniki w pracy nauczycielskiej, zarówno z uczniami szczególnie uzdolnionymi, jak i z uczniami o mniejszych możliwościach; aktywnie uczestniczą w tworzeniu uzupełniającej oferty zajęć i imprez dla uczniów i środowiska lokalnego; angażują się we współpracę z rodzicami uczniów.

OTO FOTOKRONIKA URZĘDU MIASTA KRAKOWA

Wręczenie nagród nauczycielom

Przy przyznawaniu nagród dyrektorom szkół bierze się pod uwagę m.in. takie kryteria, jak: kształtowanie dobrego klimatu wychowawczego w szkole; dbałość o wysoki poziom nauczania poprzez odpowiednią organizację pracy szkoły; właściwy dobór programów nauczania; odpowiednie sprawowanie nadzoru pedagogicznego; wspomaganie nauczycieli w ich rozwoju zawodowym; racjonalne i oszczędne planowanie i wydatkowanie środków budżetowych oraz racjonalne pozyskiwanie i wydatkowanie środków pozabudżetowych; pracę na rzecz oświaty na terenie dzielnicy lub całego miasta.

pokaż metkę
Autor: MAŁGORZATA TABASZEWSKA
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-10-16
Data aktualizacji: 2017-10-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź