Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zmiany strukturalne w magistracie

Od 1 lutego zaczęły funkcjonować w strukturze urzędu miasta nowo utworzone: Wydział ds. Jakości Powietrza, Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych oraz Biuro ds. Ewidencji Mienia.

Fot. Tomasz Stankiewicz / krakow.pl

W ostatnim czasie mieszkańcy Krakowa akcentują w szczególności swoje potrzeby związane z zapewnieniem prozdrowotnego i proekologicznego komfortu życia i funkcjonowania w mieście. Skupiają się one wokół problematyki zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Procedowana aktualnie przez Radę Miasta Krakowa „Strategia Rozwoju Miasta. Tu chcę żyć. Kraków 2030” uwzględnia w jednym z sześciu celów strategicznych (Kraków – miasto przyjazne do życia) obszar jakości życia, ze szczególnym uwzględnieniem jakości środowiska i zdrowego stylu życia.

Dlatego została podjęta decyzja o utworzeniu Wydziału ds. Jakości Powietrza i skupienia w jednej strukturze realizowanych dotychczas programów i zadań związanych z czystością powietrza oraz innych elementów w tym obszarze. Do zadań wydziału należą: nadzór nad ograniczaniem niskiej emisji, przy wsparciu Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Jakości Powietrza, informacyjna koordynacja i monitoring działań komórek organizacyjnych UMK, miejskich jednostek organizacyjnych oraz miejskich podmiotów gospodarczych w zakresie realizacji dedykowanych programów i zadań. Dyrektorem wydziału został Jan Urbańczyk. Dotychczas pełnił funkcję zastępcy dyrektora Wydziału Kształtowania Środowiska.

Dyrektorem Biura ds. Osób Niepełnosprawnych zostałą Elżbieta Kois-Żurek. Do tej pory była kierownikiem Filii nr 1 Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie. W strukturze Biura znajdują się: Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Osób Niepełnosprawnych, Referat ds. Problematyki Osób Niepełnosprawnych, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Biuro koordynuje działania dotyczące współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych. Zajmuje się m.in.: kompleksową analizą potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie dostępu do obiektów użyteczności publicznej, uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym, leczenia, rehabilitacji oraz informacji dotyczących swobodnego przemieszczania się i powszechnego korzystania ze środków transportu, usprawnieniem obsługi osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Krakowa. Do jego zadań należy także przyjmowanie wniosków osób niepełnosprawnych w sprawie wydania orzeczeń o niepełnosprawności, a także wydawanie legitymacji osoby niepełnosprawnej i przyjmowanie wniosków o wydanie karty parkingowej.

W celu efektywnej realizacji nowego, ustawowego zadania, zcentralizowania zadań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa, jak również prowadzenia niezbędnych ewidencji księgowych i opracowań sprawozdawczych, została podjęta decyzja o utworzeniu Biura ds. Ewidencji Mienia. Podstawą do jego utworzenia jest wymóg wynikający z ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości, nakazujący prezydentom miast przygotowywanie i przesyłanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa do Krajowego Zasobu Nieruchomości. Dyrektorem nowej komórki organizacyjnej został Rafał Wojtusik, który do tej pory był kierownikiem Referatu Pomocy Mieszkaniowej w Wydziale Mieszkalnictwa.

pokaż metkę
Autor: JOANNA DUBIEL
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2018-02-04
Data aktualizacji: 2018-02-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź