Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kolejny sezon kampanii „Rowerem do pracy...” w pełni

Wydział Gospodarki Komunalnej UMK organizuje w tym roku drugą edycję kampanii „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko”. Jej pomysłodawcy chcą zachęcić pracodawców z Krakowa i okolic do promocji wśród swoich pracowników jazdy rowerem (własnym lub z wypożyczalni) podczas codziennych podróży do i z pracy. Akcja adresowana jest szczególnie do tych, którzy do tej pory korzystali w drodze do pracy przede wszystkim z samochodów.

Fot. Urząd Miasta Krakowa

Przypomnijmy: w ubiegłym roku, w pilotażowej wersji akcji, udział wzięło w sumie 50 pracodawców z sektora prywatnego i publicznego, a w ciągu 5 pełnych miesięcy w 2017 r. rowerem podróżowało każdego miesiąca średnio ponad 350 osób, pokonując w sumie blisko 51 500 km. Statystycznie prawie 55 proc. wszystkich podróży do i z pracy w wykonaniu uczestników kampanii odbyła się na rowerze. Spośród wszystkich uczestników zeszłorocznej akcji, 60% nie korzystało wcześniej z rowerów w dojazdach do pracy, a ponad 95% oceniło kampanię bardzo pozytywnie.

W maju tego roku w ramach kampanii do pracy na rowerze podróżowało w sumie ponad 950 osób, a w czerwcu już ponad 1200. Wśród naszych rowerzystów wielu jest takich, którzy dojeżdżają do pracy na rowerze codziennie, często pomimo długiego dystansu. Zdecydowanie więcej niż połowa uczestników kampanii przyjeżdżała w czerwcu na rowerze do pracy przynajmniej co drugi dzień.

Nagrody – upominki rowerowe, bilety do kina, kupony na pyszną kawę i lody – trafiły do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Kampania jest także doskonałą okazją do pogłębienia współpracy między Urzędem Miasta Krakowa i krakowskimi pracodawcami
i pracownikami oraz do realizacji wspólnych działań na rzecz promocji zrównoważonej mobilności, bezpiecznej podróży na rowerze itd.

Mimo dużego zainteresowania akcją, wciąż są miejsca dla kilku większych przedsiębiorstw i instytucji chętnych do włączenia się w kampanię „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko”. Zapytania dotyczące akcji/regulaminu itp. oraz chęć przystąpienia do niej należy kierować pod adres: joanna.majdecka@um.krakow.pl. Informacje udzielane są także pod numerem telefonu 12 616 87 70.

Druga edycja kampanii cieszy się dużym zainteresowaniem pracodawców. Do końca czerwca uczestniczyło w niej w sumie 78 instytucji i przedsiębiorstw, a w lipcu przystąpiły 4 kolejne. Codzienny rowerowy transport do i z pracy promują:

ABM S.A., AMK Kraków S.A., Aon Hewitt, Apply Capnor Poland, Ardigen S.A., ASSA ABLOY Poland Sp. z o.o., Auchan Kraków Aleja Pokoju, BGŻ BNP PARIBAS BANK S.A. Centrum operacyjne w Krakowie, Biocentrum Sp. z o.o., BWI Poland Technologies sp. z o.o., Capita, Centrum Medyczne Ujastek Sp. z o.o., CH2M Polska Services Sp. z o.o., Delante sp. z o.o., Deloitte, Diagnostyka Sp. z o.o. centrala w Krakowie, Dreamcommerce S.A, EC Engineering Sp. z o.o., EmiTel S.A., Extend Vision Sp. z o.o., FMC Technologies Sp z o.o., TechnipFMC, FreshMail Sp. z o. o., Fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie, G2A.COM, Genpact PL sp. z o.o., Grupa CANPACK, HedgeServ (Poland) LLC, Hitachi Vantara, Hurra Communications Sp. z o.o., IBM BTO Business Consulting Services Sp. z o.o, IMB Asymetria Sp. z o. o., Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Krakowski Holding Komunalny S.A., Krakowski Park Technologiczny sp. z o.o., Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II, Krakowskie Biuro Festiwalowe, MGGP S.A., Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie, Miejskie Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie, Międzynarodowy Port Lotniczy, im. Jana Pawła II Kraków–Balice sp. z o.o., MocneRowery.pl, Mota –Engil Central Europe S.A, Muzeum Narodowe w Krakowie, Narodowe Centrum Nauki, Nowy Styl sp. z o.o., Ocado Polska sp. z o.o., Opera Krakowska w Krakowie, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, PerkinElmer Shared Services sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Wikom – Seal, QVC Poland Global Services Sp. z o.o., Rolls-Royce Poland Sp z o.o. Shared Service Centre Regional Purchasing Office, Sabre Polska Sp. z o.o., Schulz brand friendly, Sedlak & Sedlak sp. z o.o. sp. k., Selvita S.A., Selvita Services Sp. z o.o., SKK S.A., SKM Group Mateusz Kopacz Jednostka w Krakowie, Smart Hotels & Hostels sp. z o.o. sp.k., SolarWinds Poland sp z o.o., State Street Bank International GmbH sp. z o.o. oddział w Polsce, Sudzucker Polska S.A., Summa Linguae S.A., Teva Operations Poland sp. z o.o., The Red Flag Group, Transbud Nowa Huta S.A., Transporeon Sp. z o.o., Underscore Marketing  Sp. z o. o., Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie i Wszechnica UJ, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Urząd Skarbowy Kraków-Stare Miasto, VSoft SA, Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie, Wyższa Szkoła Europejska im. J. Tischnera w Krakowie, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, Zarząd Cmentarzy Komunalnych, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, Zurich Insurance Company Ltd.

pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2018-07-31
Data aktualizacji: 2018-07-31
Powrót

Zobacz także

Znajdź