Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Reorganizacja Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Na pierwszej po wakacjach sesji Rady Miasta Krakowa radni przyjęli uchwałę o reorganizacji Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. 1 listopada kompetencje ZIKiT zostaną podzielone pomiędzy trzy nowe jednostki.

Fot. ZIKiT

Pierwsza jednostka – Zarząd Dróg Miasta Krakowa – zajmie się m.in. pasami drogowymi, torowiskami, mostami, wiaduktami oraz nadzorem nad poborem opłat w strefie płatnego parkowania.

Drugą nową jednostką jest Zarząd Transportu Publicznego, którego kompetencje obejmą: planowanie transportu zbiorowego, nadzór nad funkcjonowaniem biletów w komunikacji miejskiej, rozwój strefy płatnego parkowania, budowa systemu informacji miejskiej i prowadzenie polityki rowerowej.

Organizacją ruchu drogowego zajmie się z kolei trzecia jednostki – Wydział Inżynierii Ruchu.

Inwestycje prowadzone do tej pory przez ZIKiT zostaną powierzone istniejącej już jednostce: Zarządowi Inwestycji Miejskich.

Nadzorem nad chodnikami na terenach zielonych zajmie się natomiast Zarząd Zieleni Miejskiej.

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2018-09-02
Data aktualizacji: 2018-09-02
Powrót

Zobacz także

Znajdź