Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Drogi naprawiane na bieżąco

Za łatanie dziur czy poprawę nawierzchni chodnika odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Natomiast za utrzymanie czystości MPO.

Fot. Wiesław Majka

Po zimie miejskie służby przystępują do gruntownego sprzątania miasta oraz naprawiania nawierzchni dróg czy chodników. Obowiązuje prosty podział zadań. – Jako Zarząd Dróg Miasta Krakowa odpowiadamy za wszystkie remonty dróg, chodników oraz ścieżek rowerowych. To do nas należy zgłaszać ubytki w drodze, które powstały podczas zimy – informuje Marcin Hanczakowski, dyrektor ZDMK.

Jak podkreśla urzędnik, jeśli mieszkaniec zauważy dziurę w drodze, to fakt należy zgłosić telefonicznie lub elektronicznie. – Całodobowo funkcjonuje nasza dyspozytornia. Dzwoniąc pod numer telefonu 12 616 75 55, mieszkaniec może zgłosić uszkodzony element miejskiej infrastruktury. Każde zgłoszenie jest analizowane i przesyłane do odpowiednich działów, które zlecają firmom wykonanie naprawy – podkreśla dyrektor Hanczakowski. Wiadomości można wysyłać również elektronicznie na adres e-mail: zgloszenia@zdmk.krakow.pl

Kilka godzin na naprawę

Dla przykładu, jeśli mieszkaniec zgłosi uszkodzoną barierę energochłonną, która zagraża bezpieczeństwu pieszych oraz kierowców, firma współpracująca z Zarządem Dróg Miasta Krakowa ma maksymalnie dwie godziny na naprawienie elementów infrastruktury.

Inne zasady obowiązują w przypadku naprawy nawierzchni jezdni lub chodników. Firma utrzymaniowa ma godzinę na zabezpieczenie ubytku, jeśli uszkodzenie może zagrażać bezpieczeństwu (np. zapadnięty chodnik). – Do 12 godzin, od chwili zgłoszenia, robotnicy muszą naprawić uszkodzony fragment – tłumaczy Janina Pokrywa, zastępca dyrektora ds. dróg w ZDMK.

Jeszcze szybciej drogowcy muszą zareagować, jeśli uszkodzenie powstało w wyniku sytuacji awaryjnej. Wykonawca do godziny ma obowiązek zabezpieczenia terenu (postawienie odpowiedniego oznakowania), a do dwóch godzin musi rozpocząć prace naprawcze.

Za sprzątanie odpowiada MPO

Inne zadania władze miasta przydzieliły Miejskiemu Przedsiębiorstwu Oczyszczania. Pracownicy spółki odpowiadają za sprzątanie dróg, chodników czy podziemnych przejść dla pieszych. – W naszym zarządzie znajdują się wszystkie drogi publiczne, gminne, powiatowe, wojewódzkie czy krajowe w obrębie miasta, za wyjątkiem obwodnicy autostradowej – mówi Piotr Odorczuk, rzecznik prasowy MPO.

Częstotliwość sprzątania ulic zależy od standardów utrzymania. Większość ulic w centrum miasta jest sprzątana kilka razy w tygodniu. – Wszystko zależy od tego, jak szybko się brudzą, ile samochodów przejeżdża przez daną drogę, jak ważny jest ten układ komunikacyjny. Dla przykładu Aleje Trzech Wieszczów sprzątane są codziennie, bywa, że nawet dwa razy w ciągu doby – podkreśla Odorczuk.

Sprawę zabrudzonego chodnika, zalegającego na drodze piasku czy zanieczyszczonego mostu można zgłaszać bezpośrednio na dyspozytornię MPO pod numerem telefonu 12 646 23 61.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-04-16
Data aktualizacji: 2019-04-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź