Komunikat archiwalny

Wirtualny urzędnik pomoże założyć firmę także po angielsku

Już od roku na stronie internetowej Punktu Obsługi Przedsiębiorcy UMK funkcjonuje nowoczesne i innowacyjne narzędzie „Wirtualny urzędnik”. Z początkiem maja 2018 r. miasto Kraków uruchomiło tę wpisaną do Strategii Rozwoju Krakowa 2030 usługę, której celem jest poprawa współpracy i komunikacji na linii urząd–mieszkaniec i przedsiębiorca. Teraz będzie to możliwe także w języku angielskim.

Wirtualny urzędnik pomoże założyć firmę także po angielsku
Fot. business.krakow.pl/pop

Wirtualny urzędnik, a właściwie urzędniczka, to wykorzystujące sztuczną inteligencję narzędzie pozwalające na intuicyjne wyszukiwanie informacji z zakresu obsługi przedsiębiorcy (w tym zakładania własnej działalności gospodarczej) oraz procedur dotyczących przedsiębiorców realizowanych przez Urząd Miasta Krakowa i inne miejskie jednostki organizacyjne. Szybko, profesjonalnie i z nieodłącznym uśmiechem na ustach wirtualna urzędniczka udzieli odpowiedzi na każde, nawet wydawałoby się najmniej rozsądne pytanie – np.: „Czy jest Pani wolna po pracy?”, nie zrażając się koniecznością udzielania odpowiedzi po raz kolejny.

Obszar działania wirtualnej urzędniczki jest szczególnie ważny ze względu na dużą popularność zakładania firm wśród młodych ludzi, którzy preferują kontakt z urzędem w sposób elektroniczny. Istotną korzyścią oferowaną przez wirtualną urzędniczkę jest łatwość i szybkość w dotarciu do poszukiwanych informacji oraz dostępność usługi 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.

Wirtualna urzędniczka cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Od początku istnienia odbyło się 7118 rozmów, co stanowi średnio od 20 do 79 dziennie. W związku z zapytaniami osób zagranicznych pragnących otworzyć swoja firmę w Krakowie wirtualna urzędniczka od maja 2019 r. udziela odpowiedzi także w języku angielskim.

Tagi: urząd, biznes

Pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Zobacz także