Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi

W zajezdni tramwajowej Nowa Huta zakończył się pierwszy etap budowy torów postojowych, które już w przyszłym roku będą służyć nowym niskopodłogowym tramwajom firmy Stadler. W sobotę, 1 czerwca prezes zarządu MPK SA Rafał Świerczyński wręczył Jackowi Lechowi, dyrektorowi oddziału południowego firmy Budimex, oficjalny dokument przekazania terenu budowy pod kolejny etap inwestycji. W uroczystości wziął udział prezydent Jacek Majchrowski.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Dzięki temu już w poniedziałek, 3 czerwca, na tym terenie będą wykonywane prace przy budowie kolejnych czterech torów postojowych dla tramwajów.

- Inwestycje w tej nowohuckiej zajezdni będą kontynuowane przez najbliższe lata. W planach jest bowiem budowa nowej hali obsługi tramwajów, przebudowa torów oraz budowa zadaszenia nad torami postojowymi. Na dachu hali będą zamontowane panele fotowoltaiczne, a energia, która będzie z nich pozyskiwana ma wystarczyć do zaspokojenia wszystkich potrzeb niezbędnych do funkcjonowania całego zaplecza obiektu. Ogłaszam to wszystko z dużą satysfakcją, bo w tym roku świętujemy przecież 70-lecie Nowej Huty, a ta zajezdnia służy przede wszystkim tej części Krakowa – powiedział Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

Inwestycje realizowane w zajezdni tramwajowej Nowa Huta to kontynuacja działań krakowskiego przewoźnika, których celem jest nie tylko poprawa warunków dla zatrudnionych pracowników, ale także ochrona środowiska.

- Tylko w ostatnich kilku latach na modernizację Stacji Obsługi Tramwajów w Nowej Hucie MPK wydało prawie 50 mln zł. Oddając do eksploatacji w 2017 roku halę obsługi tramwajów z nowoczesną myjnią zadbaliśmy o to, aby funkcjonował w niej zamknięty obieg z wykorzystaniem wody deszczowej z oczyszczalnią. Teraz planujemy wydać podobną kwotę ok. 50 mln zł na rozbudowę infrastruktury dbając o to, aby energia potrzeba dla funkcjonowania tej zajezdni pochodziła z odnawialnych źródeł – podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

Przypomnijmy, że pierwsze prace nad koncepcją i projektem przebudowy zajezdni w Nowej Hucie rozpoczęły się w 2012 roku. Pięć lat później w lutym 2017 roku zaczęła funkcjonować hala obsługi tramwajów z nowoczesną ogrzewaną myjnią i system dystrybucji piasku. W tym samym roku został także oddany budynek hali z tokarką podtorową, dzięki której pracownicy MPK mogą dbać o odpowiednią jakość powierzchni obręczy kół tramwajowych.

1 czerwca 2019 roku oficjalnie zakończyła się realizacja I etapu budowy torów postojowych, w ramach którego powstały cztery tory o długości ponad 1000 m oraz nowoczesna podstacja trakcyjna, która będzie służyć do zasilania wewnętrznych sieci trakcyjnych o mocy przyłączeniowej 2500kW. Jednocześnie zostały już ustawione pierwsze słupy, które w przyszłości będą podtrzymywały dach nad torami postojowymi.

20190601104559_img_4183.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi Bogusław Świerzowski / krakow.pl
20190601104605_img_4184.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi Bogusław Świerzowski / krakow.pl
20190601104611_img_4185.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi Bogusław Świerzowski / krakow.pl
20190601104559_img_4183.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
20190601104605_img_4184.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
20190601104611_img_4185.jpg-Zajezdnia tramwajowa MPK z panelami fotowoltaicznymi
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-06-01
Data aktualizacji: 2019-06-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź