Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

W wakacje więcej kursów tramwajami z klimatyzacją

W związku ze zmianą tras linii tramwajowych, która rozpoczęła się 29 czerwca, zmienił się także rozdział taboru tramwajowego. Zmiany najbardziej będą widoczne w weekendy – w soboty i w niedzielę nie będą w ogóle kursować wagony typu 105Na, czyli tzw. akwaria (ten typ tramwaju może się wtedy pojawić tylko w sytuacji awaryjnej, kiedy będzie potrzebna rezerwa).

Fot. telewizja.krakow.pl

Będzie to możliwe, bo w soboty i niedziele ponad 80 proc. tramwajów, które wyjadą na krakowskie tory będą stanowić tramwaje z niską podłogą. Co więcej, do każdej pętli, przynajmniej w części kursów, będą dojeżdżać tramwaje z niską podłogą i klimatyzowane.

Zyskają na tym przede wszystkim mieszkańcy Nowej Huty, gdzie m.in. na linii nr 14 łączącej Mistrzejowice z Cichym Kącikiem będą przez cały tydzień kursować wyłącznie wagony z niską podłogą, z czego ponad połowa kursów będzie obsługiwana tramwajami z klimatyzacją. Niska podłoga pojawi się także w weekendy na linii nr 11 na każdym kursie.

Na niemal każdej linii tramwajowej przynajmniej część kursów będzie obsługiwana taborem z niską podłogą. Będzie tylko jedna linia tramwajowa, na której tabor z niską podłogą nie będzie kursował przez cały tydzień – linia nr 70.

Nie zawsze jednak jest możliwe zastąpienie tramwajów wysokopodłogowych, bo np. na linii nr 24 w dzień powszedni muszą kursować składy wagonów E1 i C3, czyli tzw. wiedeńczyki, ze względu na swoją pojemność. Tego typu pociągów tramwajowych nie da się zastąpić wagonami o mniejszej pojemności typu NGT6 czy EU8N, bo przy obecnej, zmniejszonej częstotliwości kursowania tramwajów, pasażerowie byliby narażeni na tłok.

Warto także pamiętać, że już w przyszłym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych tramwajów, w tym część z nich będzie oddanych do ruchu jeszcze przed wakacjami. A to oznacza, że podczas kolejnych wakacji ten odsetek taboru niskopodłogowego i klimatyzowanego będzie jeszcze wyźszy.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-07-08
Data aktualizacji: 2019-07-08
Powrót

Zobacz także

Znajdź