Najlepsza promocja? Poprzez sport!

O tym, jak ważna i skuteczna jest promocja Krakowa poprzez sport radni rozmawiali podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki.

Najlepsza promocja? Poprzez sport!
Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

O sportowej promocji miasta przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Sportowej opowiadali na przykładzie: CAVALIADY, XVII Memoriału Huberta Jerzego Wagnera oraz Tour de Pologne.

CAVALIADA, czyli międzynarodowe zawody konne zawitały do Krakowa po raz pierwszy w tym roku, a organizowane są w Poznaniu od 1995 r. W przypadku tego wydarzenia ekwiwalent reklamowy, czyli wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą – wyniósł ponad 560 tys. zł. Wskaźnik ten był bardzo wysoki w przypadku tegorocznego Tour de Pologne i wyniósł 9,3 mln zł. Z kolei w przypadku Memoriału Huberta Jerzego Wagnera łączna wartość ekspozycji miasta w mediach to ponad 4 mln zł.

- To najbardziej skuteczna i wymierna forma reklamy miasta. Powinniśmy zabiegać o to, by imprezy te były cykliczne – podkreślała Magdalena Nowak – Obrzut, dyrektor w Zarządzie Infrastruktury Sportowej.

Tomasz Daros, przewodniczący komisji pytał, czy w związku z odchodzeniem od organizacji dużych imprez w centrum miasta jest w planach przeniesienie w inne miejsce którychś z wydarzeń sportowych. Otrzymał odpowiedź, że poza ścisłe centrum miasta, na Błonia, przeniesiony zostanie Kraków Business Run. Natomiast Cracovia Maraton czy Tour de Pologne nadal organizowane będą w centrum miasta.

Z kolei radny Łukasz Sęk prosił, by w związku z tym, że Półmaraton Krakowski organizowany jest 13 października, w dniu wyborów – zwrócić baczną uwagę na miejsca, w którym trasa biegu przebiega w pobliżu lokali wyborczych.

Pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: MAŁGORZATA KUBOWICZ
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Zobacz także