Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Obsługa osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się

Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania się ( Dz.U. z 2011 r. nr 209, poz. 1243), na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa została uruchomiona specjalna strona poświęcona obsłudze osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się.

Poniżej przedstawiamy informacje w jaki sposób można umówić się na wizytę w Urzędzie Miasta Krakowa, prezentujemy też najważniejsze usługi, z jakich możecie Państwo skorzystać w danym wydziale (np. otrzymanie zasiłku, orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, karty parkingowej itp.). Zamieszczone zostały również linki do strony stanowisk informacyjno-podawczych Urzędu Miasta Krakowa, na których można złożyć wniosek. Natomiast po kliknięciu na nazwę wydziału otworzy się jego strona www, na której znajdziecie Państwo m.in. dane teleadresowe wydziału, nazwisko dyrektora i godziny obsługi mieszkańców.

Wybrani pracownicy urzędu nawiążą z Państwem kontakt i udzielą pomocy w rozeznaniu sprawy, z którą Państwo przyjdziecie. Z uwagi na ich znajomość języka migowego w stopniu podstawowym, prosimy Państwa o wyrozumiałość.

Można też zwrócić się pisemnie o pomoc do Portiera, który poprosi pracownika urzędu posługującego się językiem migowym.

Od maja 2012 r. w budynku Urzędu Miasta Krakowa przy al. Powstania Warszawskiego 10 działa wideofon obsługujący System Komunikacji Niewerbalnej. Usługa polega na połączeniu się klienta z tłumaczem języka migowego, który na zasadzie call-center tłumaczy rozmowę między osobą głuchoniemą a urzędnikiem.

Szczegółowe informacje

pokaż metkę
Osoba publikująca: GRZEGORZ KOT
Podmiot publikujący: Bez barier
Data publikacji: 2012-09-21
Data aktualizacji: 2012-09-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź