Magiczny Kraków, krakow.pl/ http://krakow.pl pl-pl Sun, 28 May 2017 14:21:24 +0200 Wjazdówki „Dziennika Polskiego” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208987,28,komunikat,wjazdowki__dziennika_polskiego_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208987,28,komunikat,wjazdowki__dziennika_polskiego_.html Dziennikarze „Dziennika Polskiego” od kilkunastu miesięcy tropią aferę związaną z wjazdówkami do strefy B. Identyfikator taki uprawnia kierowcę do przejazdu przez obszar ograniczonego ruchu samochodowego, nie uprawnia jednak do parkowania. „Dziennik Polski” domaga się upublicznienia nazwisk osób korzystających z tych dokumentów. Redakcja swoje żądania tłumaczy walką z przywilejami. ]]> Mon, 03 Apr 2017 09:43:01 +0200 Komentarz do artykułu Dominiki Wantuch ,,Przejściowa uchwała antysmogowa dla Krakowa za ponad 2 mln zł” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/210014,28,komunikat,komentarz_do_artykulu_dominiki_wantuch___przejsciowa_uchwala_antysmogowa_dla_krakowa_za_ponad_2_mln_zl_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/210014,28,komunikat,komentarz_do_artykulu_dominiki_wantuch___przejsciowa_uchwala_antysmogowa_dla_krakowa_za_ponad_2_mln_zl_.html „Lepiej robić cokolwiek niż nic nie robić” Dlaczego podejmujemy działania dotyczące egzekucji minimalnych norm jakościowych paliw stałych? Powody są dwa: ]]> Tue, 16 May 2017 11:44:07 +0200 Czy urzędnik może stać ponad prawem? – polemika z „Gazetą Krakowską” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209973,28,komunikat,czy_urzednik_moze_stac_ponad_prawem____polemika_z__gazeta_krakowska_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209973,28,komunikat,czy_urzednik_moze_stac_ponad_prawem____polemika_z__gazeta_krakowska_.html Wiele nieprawdziwych i wprowadzających czytelników w błąd informacji znalazło się w ostatnich tekstach autorstwa Piotra Ogórka z „Gazety Krakowskiej”, dotyczących decyzji administracyjnych wydawanych przez Wydział Architektury i Urbanistyki UMK. Niestety dziennikarz w sposób zdecydowanie wybiórczy potraktował kompleksowe informacje i wyczerpujące wyjaśnienia przesłane mu przez Biuro Prasowe. Dlatego, dla pełnej wiedzy czytelników, prezentujemy pełną i rzetelną informację oraz wyjaśnienia odnoszące się do nieprawdziwych fragmentów z teksów redaktora Ogórka. ]]> Mon, 15 May 2017 08:17:40 +0200 Rzetelna opinia urzędu: w Czyżynach przybędzie zieleni http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209904,28,komunikat,rzetelna_opinia_urzedu__w_czyzynach_przybedzie_zieleni.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209904,28,komunikat,rzetelna_opinia_urzedu__w_czyzynach_przybedzie_zieleni.html „Dyskusyjna opinia urzędu: w Czyżynach jest nadmiar zieleni” – ten tytuł artykułu autorstwa Dawida Serafina z portalu Onet.pl jest niewątpliwie chwytliwy. Jednocześnie jest to niestety stwierdzenie wyrwane z kontekstu, przez co nabiera ono zupełnie innego znaczenia i wprowadza czytelników w błąd. Oto komplet informacji, jakie otrzymał dziennikarz od Biura Prasowego i jakie wykorzystał jedynie wybiórczo. ]]> Fri, 12 May 2017 07:34:59 +0200 O tym, jak „Gazeta Krakowska” 150 mln zł na remonty torowisk nie zauważyła http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209532,28,komunikat,o_tym__jak__gazeta_krakowska__150_mln_zl_na_remonty_torowisk_nie_zauwazyla.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209532,28,komunikat,o_tym__jak__gazeta_krakowska__150_mln_zl_na_remonty_torowisk_nie_zauwazyla.html Dzisiejsze wydanie „Gazety Krakowskiej” (24.04.2017) alarmuje, że z uwagi na zbyt małą ilość szlifowanych torowisk dochodzi do wykolejeń tramwajów i wybrzuszeń szyn. Naprawdę nie wiemy, skąd taki wniosek, bo tzw. eksploatacyjne powierzchniowe faliste zużycie szyn nie mają na nie wpływu. Mając wybór czy przeznaczyć środki na szlifowanie torowiska czy na prace, które podnoszą bezpieczeństwo pasażerów, wybieramy to drugie. Nie oznacza to, że torowiska w Krakowie nie są szlifowane – w tym roku wyrównano już blisko 5 km torów, a to jeszcze nie koniec. ]]> Mon, 24 Apr 2017 13:33:06 +0200 „Kraków nie wyda milionów złotych na likwidację pieców?” – polemika z „Dziennikiem Polskim” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209456,28,komunikat,_krakow_nie_wyda_milionow_zlotych_na_likwidacje_piecow_____polemika_z__dziennikiem_polskim_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209456,28,komunikat,_krakow_nie_wyda_milionow_zlotych_na_likwidacje_piecow_____polemika_z__dziennikiem_polskim_.html „Kraków nie wyda milionów złotych na likwidację pieców” stwierdza red. Agnieszka Maj w dzisiejszym wydaniu Dziennika Polskiego. Wprawdzie w samym artykule sprawa przesunięcia środków pierwotnie zarezerwowanych na wymianę palenisk z uwagi na bardzo szybkie tempo realizacji programu PONE jest wyjaśniona, jednak czytelnik, po lekturze samego tytułu, może odnieść wrażenie, że Miasto ma problem z wymianą pieców. A tak nie jest. Kraków w ramach programu ZIT nadal będzie miał kilkadziesiąt milionów złotych do dyspozycji, które wyda w najbliższych latach na dopłaty do wymiany pieców. ]]> Mon, 24 Apr 2017 09:29:59 +0200 Stanowisko ws. artykułu w „Dzienniku Polskim” o przedszkolu Caritas http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209303,28,komunikat,stanowisko_ws__artykulu_w__dzienniku_polskim__o_przedszkolu_caritas.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209303,28,komunikat,stanowisko_ws__artykulu_w__dzienniku_polskim__o_przedszkolu_caritas.html W związku z nieprawdziwymi i nieprecyzyjnymi informacjami, jakie znalazły się w artykule Agnieszki Maj pt. „Przedszkole Caritas naciągało rodziców”, wyjaśniamy: ]]> Thu, 13 Apr 2017 13:48:23 +0200 Ul. Kaczeńcowa 9: sprostowanie artykułu w „Dzienniku Polskim” i „Gazecie Krakowskiej” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209197,28,komunikat,ul__kaczencowa_9__sprostowanie_artykulu_w__dzienniku_polskim__i__gazecie_krakowskiej_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209197,28,komunikat,ul__kaczencowa_9__sprostowanie_artykulu_w__dzienniku_polskim__i__gazecie_krakowskiej_.html Artykuł „Prezydenccy urzędnicy za bezcen sprzedali działkę pod nowy park” autorstwa Marzeny Rogozik i Bartosza Dybały zamieszczony w dzisiejszych wydaniach „Dziennika Polskiego” i „Gazety Krakowskiej” podaje nieprawdziwe informacje oraz pomija wiele istotnych faktów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi, aby mieć kompletny obraz opisywanej sytuacji. ]]> Tue, 18 Apr 2017 07:55:37 +0200 Polemika z artykułem pt. „Nie udało się rozbudować przedszkoli” („Dziennik Polski”) http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209161,28,komunikat,polemika_z_artykulem_pt___nie_udalo_sie_rozbudowac_przedszkoli____dziennik_polski__.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209161,28,komunikat,polemika_z_artykulem_pt___nie_udalo_sie_rozbudowac_przedszkoli____dziennik_polski__.html Artykuł Pani Redaktor Agnieszki Maj pt. „Nie udało się rozbudować przedszkoli”, zamieszczony w „Dzienniku Polskim” z 6 kwietnia 2017 r., opisuje sytuację w krakowskich przedszkolach w sposób tendencyjny i wybiórczy, ponieważ pomija kilka istotnych faktów, które mają kluczowe znaczenie dla tego tematu. Daje to w efekcie nieprawdziwy obraz i wprowadza dezinformację. ]]> Fri, 07 Apr 2017 15:31:03 +0200 Błędy „Dziennika Polskiego” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209012,28,komunikat,bledy__dziennika_polskiego_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209012,28,komunikat,bledy__dziennika_polskiego_.html Po raz kolejny w artykule redaktorów Arkadiusza Maciejowskiego i Małgorzaty Mrowiec zatytułowanym: „Świat według prezydenta: prokuratura bada, on już wie” zamieszczonym w „Kronice krakowskiej” dodatku do „Dziennika Polskiego” w dniu 1-2 kwietnia 2017 r. zawarte zostały nieprawdziwe, wprowadzające w błąd czytelników informacje, dotyczące zasad wynajmowania lokali mieszkalnych położonych w ścisłym centrum miasta, o powierzchni powyżej 80m2. ]]> Wed, 05 Apr 2017 12:23:57 +0200