Magiczny Kraków, krakow.pl/ http://krakow.pl pl-pl Tue, 25 Apr 2017 14:32:01 +0200 O tym, jak „Gazeta Krakowska” 150 mln zł na remonty torowisk nie zauważyła http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209532,28,komunikat,o_tym__jak__gazeta_krakowska__150_mln_zl_na_remonty_torowisk_nie_zauwazyla.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209532,28,komunikat,o_tym__jak__gazeta_krakowska__150_mln_zl_na_remonty_torowisk_nie_zauwazyla.html Dzisiejsze wydanie „Gazety Krakowskiej” (24.04.2017) alarmuje, że z uwagi na zbyt małą ilość szlifowanych torowisk dochodzi do wykolejeń tramwajów i wybrzuszeń szyn. Naprawdę nie wiemy, skąd taki wniosek, bo tzw. eksploatacyjne powierzchniowe faliste zużycie szyn nie mają na nie wpływu. Mając wybór czy przeznaczyć środki na szlifowanie torowiska czy na prace, które podnoszą bezpieczeństwo pasażerów, wybieramy to drugie. Nie oznacza to, że torowiska w Krakowie nie są szlifowane – w tym roku wyrównano już blisko 5 km torów, a to jeszcze nie koniec. ]]> Mon, 24 Apr 2017 13:33:06 +0200 „Kraków nie wyda milionów złotych na likwidację pieców?” – polemika z „Dziennikiem Polskim” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209456,28,komunikat,_krakow_nie_wyda_milionow_zlotych_na_likwidacje_piecow_____polemika_z__dziennikiem_polskim_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209456,28,komunikat,_krakow_nie_wyda_milionow_zlotych_na_likwidacje_piecow_____polemika_z__dziennikiem_polskim_.html „Kraków nie wyda milionów złotych na likwidację pieców” stwierdza red. Agnieszka Maj w dzisiejszym wydaniu Dziennika Polskiego. Wprawdzie w samym artykule sprawa przesunięcia środków pierwotnie zarezerwowanych na wymianę palenisk z uwagi na bardzo szybkie tempo realizacji programu PONE jest wyjaśniona, jednak czytelnik, po lekturze samego tytułu, może odnieść wrażenie, że Miasto ma problem z wymianą pieców. A tak nie jest. Kraków w ramach programu ZIT nadal będzie miał kilkadziesiąt milionów złotych do dyspozycji, które wyda w najbliższych latach na dopłaty do wymiany pieców. ]]> Mon, 24 Apr 2017 09:29:59 +0200 Stanowisko ws. artykułu w „Dzienniku Polskim” o przedszkolu Caritas http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209303,28,komunikat,stanowisko_ws__artykulu_w__dzienniku_polskim__o_przedszkolu_caritas.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209303,28,komunikat,stanowisko_ws__artykulu_w__dzienniku_polskim__o_przedszkolu_caritas.html W związku z nieprawdziwymi i nieprecyzyjnymi informacjami, jakie znalazły się w artykule Agnieszki Maj pt. „Przedszkole Caritas naciągało rodziców”, wyjaśniamy: ]]> Thu, 13 Apr 2017 13:48:23 +0200 Ul. Kaczeńcowa 9: sprostowanie artykułu w „Dzienniku Polskim” i „Gazecie Krakowskiej” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209197,28,komunikat,ul__kaczencowa_9__sprostowanie_artykulu_w__dzienniku_polskim__i__gazecie_krakowskiej_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209197,28,komunikat,ul__kaczencowa_9__sprostowanie_artykulu_w__dzienniku_polskim__i__gazecie_krakowskiej_.html Artykuł „Prezydenccy urzędnicy za bezcen sprzedali działkę pod nowy park” autorstwa Marzeny Rogozik i Bartosza Dybały zamieszczony w dzisiejszych wydaniach „Dziennika Polskiego” i „Gazety Krakowskiej” podaje nieprawdziwe informacje oraz pomija wiele istotnych faktów. Zapraszamy do zapoznania się z nimi, aby mieć kompletny obraz opisywanej sytuacji. ]]> Tue, 18 Apr 2017 07:55:37 +0200 Polemika z artykułem pt. „Nie udało się rozbudować przedszkoli” („Dziennik Polski”) http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209161,28,komunikat,polemika_z_artykulem_pt___nie_udalo_sie_rozbudowac_przedszkoli____dziennik_polski__.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209161,28,komunikat,polemika_z_artykulem_pt___nie_udalo_sie_rozbudowac_przedszkoli____dziennik_polski__.html Artykuł Pani Redaktor Agnieszki Maj pt. „Nie udało się rozbudować przedszkoli”, zamieszczony w „Dzienniku Polskim” z 6 kwietnia 2017 r., opisuje sytuację w krakowskich przedszkolach w sposób tendencyjny i wybiórczy, ponieważ pomija kilka istotnych faktów, które mają kluczowe znaczenie dla tego tematu. Daje to w efekcie nieprawdziwy obraz i wprowadza dezinformację. ]]> Fri, 07 Apr 2017 15:31:03 +0200 Błędy „Dziennika Polskiego” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209012,28,komunikat,bledy__dziennika_polskiego_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/209012,28,komunikat,bledy__dziennika_polskiego_.html Po raz kolejny w artykule redaktorów Arkadiusza Maciejowskiego i Małgorzaty Mrowiec zatytułowanym: „Świat według prezydenta: prokuratura bada, on już wie” zamieszczonym w „Kronice krakowskiej” dodatku do „Dziennika Polskiego” w dniu 1-2 kwietnia 2017 r. zawarte zostały nieprawdziwe, wprowadzające w błąd czytelników informacje, dotyczące zasad wynajmowania lokali mieszkalnych położonych w ścisłym centrum miasta, o powierzchni powyżej 80m2. ]]> Wed, 05 Apr 2017 12:23:57 +0200 Wjazdówki „Dziennika Polskiego” http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208987,28,komunikat,wjazdowki__dziennika_polskiego_.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208987,28,komunikat,wjazdowki__dziennika_polskiego_.html Dziennikarze „Dziennika Polskiego” od kilkunastu miesięcy tropią aferę związaną z wjazdówkami do strefy B. Identyfikator taki uprawnia kierowcę do przejazdu przez obszar ograniczonego ruchu samochodowego, nie uprawnia jednak do parkowania. „Dziennik Polski” domaga się upublicznienia nazwisk osób korzystających z tych dokumentów. Redakcja swoje żądania tłumaczy walką z przywilejami. ]]> Mon, 03 Apr 2017 09:43:01 +0200 Las Borkowski: błąd w „Gazecie Wyborczej” http://krakow.pl/aktualnosci/208948,29,komunikat,las_borkowski__blad_w__gazecie_wyborczej_.html http://krakow.pl/aktualnosci/208948,29,komunikat,las_borkowski__blad_w__gazecie_wyborczej_.html W artykule „Wycinki drzew w Krakowie pod lupą śledczych” autorstwa Aleksandra Gurgula i Jarosława Sidorowicza z piątkowej „Gazety Wyborczej” znalazła się informacja, że w tegorocznym budżecie Miasta zostały już zarezerwowane pieniądze na wykup Lasu Borkowskiego. Nie jest to prawda i nie jest to informacja, którą otrzymali dziennikarze „Gazety Wyborczej”. Pomyłka wynika z ich niedopatrzenia i braku rzetelności i staranności w czytaniu otrzymanych od Biura Prasowego informacji. Poniżej informacja, którą w wczoraj przesłaliśmy do dziennikarzy. ]]> Sat, 01 Apr 2017 08:43:23 +0200 Zakup strychu i mieszkania - wyjaśnienia http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208759,28,komunikat,zakup_strychu_i_mieszkania_-_wyjasnienia.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208759,28,komunikat,zakup_strychu_i_mieszkania_-_wyjasnienia.html ]]> Mon, 27 Mar 2017 07:21:07 +0200 Polemiki z Dziennikiem Polskim ciąg dalszy http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208736,28,komunikat,polemiki_z_dziennikiem_polskim_ciag_dalszy.html http://krakow.pl/stanowiska__opinie__nieopublikowane/208736,28,komunikat,polemiki_z_dziennikiem_polskim_ciag_dalszy.html Po raz kolejny w Kronice krakowskiej – dodatku do „Dziennika Polskiego”, 23 marca 2017 r. pojawił się nierzetelny, zawierający nieprawdziwe informacje, powtarzający te same tezy, do których zostały złożone wyjaśnienia, artykuł redaktorów Małgorzaty Mrowiec i Arkadiusza Maciejewskiego, zatytułowany „Ludzie Vivy stracą część lokali w centrum”. Artykuł stanowi polemikę z faktami przedstawionymi przez ZBK w wyjaśnieniach, ograniczającą się jedynie do podtrzymywania dotychczasowych tez, bez wskazywania jednak żadnych dowodów na ich poparcie. ]]> Fri, 24 Mar 2017 13:22:10 +0100