górne tło

Znamy zwycięzców III edycji konkursu „Zawstydź obwarzanka i zagłosuj!”

W drugim etapie konkursu trwającym od 11 do 24 maja, internauci wypełnili 959 ankiet. Głosować można było na jedną z 36 propozycji w kategorii „Wyjątkowy produkt kulinarny" oraz na jedną z 8 propozycji w kategorii „Zjawiska, trendy, inicjatywy". Swoje głosy, oprócz licznego grona krakusów oddali również mieszkańcy innych regionów Polski.

W kategorii „Wyjątkowy produkt kulinarny” zwyciężyły Frytki Belgijskie z ul. św. Wawrzyńca 16, otrzymując 216 głosów, II miejsce (z ilością 102 głosy) zdobyła Kremówka z Cocktail-baru Czarodziej z ul. Karmelickiej 15, III miejsce (73 głosy) otrzymała Kiełbaska z niebieskiej Nyski z parkingu przy Hali Targowej (ul. Grzegórzecka 3).

Na kolejnych pozycjach znalazły się: Lody tradycyjne z ul. Starowiślnej (ul. Starowiślna 83), Krakowski Kumpir przy Hali Targowej (ul. Grzegórzeckiej 3), Maczanka po krakowsku, Andrus Food Truck (ul. św. Wawrzyńca 16), Kanapka ze śledziem, Nowy Bufet (ul. Mogilska 15 a), Burger Mungo i Mono, Tom Burger Nowa Huta (al. Pokoju 81), Biała czekolada na gorąco, Krakowska Manufaktura Czekolady (ul. Szewska 7), Zapiekanki Bieńczyckie (Bieńczycki Plac Targowy).

185 internautów wyróżniło Zakątek Hipstera/Food Truck (ul. św. Wawrzyńca) jako ciekawe zjawisko, trend w Krakowie. II miejsce (z ilością 145 głosów) zdobył Festiwal Pierogów odbywający się na Małym Rynku, III miejsce (137 głosów) otrzymał Targ Pietruszkowy na Placu Niepodległości.

Partnerami konkursu są Restauracja Magnes, Restauracja Farina, Restauracja Amarone, Centrum Wspinaczkowe Forteca, Radisson Blu Hotel, Hotel Wit Stwosz, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Teatr Groteska, Gastrobooking ufundowali ciekawe nagrody, które zostały rozlosowane wśród internautów.

Dyplomy otrzyma 10 przedsiębiorców, których produkty brały udział w plebiscycie i zdobyły najwięcej punktów, a zdobywcy trzech pierwszych miejsc otrzymają także pamiątkowe statuetki. Wręczenie wyróżnień odbędzie się 3 lipca br. podczas Gali Finałowej 10. Jubileuszowej edycji Akcji Rekomendacji Krakowskich Restauracji w Urzędzie Miasta Krakowa.

Przypomnijmy, że konkurs „Zawstydź obwarzanka i zagłosuj!” rozpoczął się  20 kwietnia i zakończył 24 maja. Jego celem było wskazanie przez internautów produktu kulinarnego kupionego w krakowskich restauracjach lub innych punktach gastronomicznych oraz zjawiska, trendu, inicjatywy kulinarnej, które pojawiały sie w Krakowie.

Konkurs „Zawstydź obwarzanka i zagłosuj!” był realizowany w ramach kolejnej edycji Akcji Rekomendacji Krakowskich Restauracji, której organizatorem jest Urząd Miasta Krakowa, przy współpracy z Krakowską Kongregacją Kupiecką, Macro Cash and Carry, Krakowskim Biurem Festiwalowym i Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.