górne tło

Centrum Autyzmu docenione!

Krakowskie „Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych” zostało wyróżnione w ogólnopolskim konkursie „Na wyzwania – rozwiązania”. Nagrodę z rąk wiceministra edukacji Tadeusza Sławeckiego odebrał w imieniu Gminy Dariusz Domajewski, zastępca dyrektora Wydziału Edukacji UMK. Zachęcamy do obejrzenia filmu, który jest jedną z nagród w konkursie.

Film został nagrodzony w konkursie „Na wyzwania-rozwiązania” zorganizowanym w ramach projektu „Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym II etap” realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w partnerstwie z firmą Vulcan Sp. z o.o.

 

Przypomnijmy: celem konkursu „Na wyzwania – rozwiązania” było wyróżnienie tych samorządów, które reagując na zmiany, wyzwania czy problemy i wykorzystując swój lokalny potencjał, podjęły działania naprawcze oraz nowe inicjatywy w zakresie zarządzania oświatą.

W ogólnopolskiej rywalizacji wziął udział zgłoszony przez Urząd Miasta Krakowa projekt działającego w naszym mieście od dwóch lat „Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych”. Zdaniem oceniających, krakowski projekt wyróżnił się na tle innych przedsięwzięć biorących udział w konkursie. „W ostatnich latach z powodów demograficznych i ekonomicznych zlikwidowanych zostało wiele szkół i placówek w całym kraju. Krakowskie przedsięwzięcie stanowi dobry przykład dla innych Gmin i pokazuje, że przy problemie restrukturyzacji sieci szkół jest możliwe wypracowanie rozwiązań przynoszących korzyści wszystkim zainteresowanym stronom – czytamy w uzasadnieniu.

Warto wiedzieć, że Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy „Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych” został założony w kwietniu 2013 r. Działalność rozpoczął od 1 września 2013 r. - Doświadczenia wynikające z funkcjonowania centrum są jeszcze bardzo skromne, ale już dziś można mówić o dużym zainteresowaniu tą placówką – mówi Dariusz Domajewski, zastępca dyrektora Wydziału Edukacji.

Korzyścią z istnienia centrum Autyzmu jest choćby ścisła współpraca pomiędzy zatrudnionymi w nim nauczycielami i pedagogami, pracownikami służby zdrowia i rodzicami, wspólne omawianie i rozwiązywanie problemów wychowanków, lepsze poznanie ich potrzeb. W efekcie, możliwe jest również dostosowanie podstawy programowej do możliwości uczniów, a także wypracowanie dokumentów określających umiejętności wychowanków, co ułatwia dokonywanie dalszych wyborów edukacyjnych i zawodowych.