Od niemal dwóch tygodni motorniczowie krakowskiego MPK SA mogą trenować jazdę tramwajem w różnych warunkach, także tych zimowych. Wszystko dzięki specjalnemu symulatorowi skonstruowanemu przez zespół konstruktorów i programistów pod kierunkiem Macieja Górowskiego z Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej.
W szkoleniu prowadzących tramwaje najważniejszym elementem jest bezpieczeństwo dlatego symulator został wyposażony w program „Instruktor”, który daje możliwość trenowania prowadzenia tramwaju w różnych sytuacjach drogowych i atmosferycznych, m.in. w warunkach słabej widoczności - we mgle, czy też gdy zapada zmrok. Jest też możliwość konfiguracji infrastruktury oraz symulowania usterek pojazdu. Symulator daje także okazję do jazdy przez odwzorowane krakowskie skrzyżowania i pętle, a także pokazuje skutki zderzenia z innym tramwajem.
Twórcy symulatora zadbali o duży realizm jazdy. Pulpit tramwaju jest bardzo podobny do tych, które funkcjonują w nowoczesnych krakowskich tramwajach.
Warto dodać, że symulator ten jest kompaktową wersją symulatora tramwaju NGT6 z w pełni odzwierciedloną kabiną, który również powstał przy współudziale MPK S.A.
MPK SA planuje w przyszłości wykorzystać symulator na stałe w procesie przygotowywania kandydatów do pracy na stanowisku motorniczego.