górne tło

PZU Cracovia Półmaraton Królewski w pigułce

W najbliższą sobotę (24 października) ulicami Krakowa pobiegną uczestnicy 2. PZU Cracovia Półmaratonu Królewskiego z metą w TAURON Arenie Kraków. Dziś (21 października) w Zarządzie Infrastruktury Sportowej odbyła się konferencja prasowa przed imprezą. 

Podczas konferencji zaprezentowany został szczegółowy program wydarzenia, które oprócz półmaratonu obejmuje także Krakowską Piątkę z PZU, czyli bieg na dystansie 5 km oraz imprezy towarzyszące z licznymi atrakcjami dla dzieci, Pasta Party dla każdego połączone z biciem rekordu Guinnessa, a także spacer po TAURON Arenie Kraków.

Organizatorzy przekazali również informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym i zmianach w komunikacji miejskiej. 

Ze względu na półmaraton i odbywające się w tym czasie targi książki Miasto wzmocni linie 174 i 178 (co 6 minut w ciągu dnia, autobusy przegubowe) i 722 (obsługiwana autobusami przegubowymi).

Trasa biegu głównego (21 km 97,5 m)

START o godz. 11.00: ul. Lema, Al. Pokoju (jezdnia „z prądem”, na wysokości ul. Świtezianki przejście na jezdnię „pod prąd”), Rondo Grzegórzeckie (w lewo), ul. Kotlarska (pod prąd jednym pasem jezdni), Most Kotlarski („pod prąd” jednym pasem jezdni), ślimak pod Mostem Kotlarskim (jezdnia „pod prąd”), ul. Zabłocie, ul. Nadwiślańska, w dół pochylnią na Bulwar Podolski pod Kładką im. o. Bernatka, Bulwar Podolski, w górę pochylnią do ul. Rollego, ul. Rollego, Most Retmański, ul. Ludwinowska, ul. Konopnickiej (w prawo, jezdnia do Mostu Dębnickiego), Most Dębnicki, Al. Krasińskiego, w lewo w Al. Focha, przejście na deptak przy Al. Focha (droga dla pieszych i rowerów), ul. Na Błoniach, ul. Piastowska (chodnik + zatoka), deptak przy Al. 3 Maja (droga dla pieszych i rowerów), ul. Piłsudskiego, ul. Straszewskiego, ul. Podwale, ul. Św. Anny, Rynek Główny Linia E-F (jezdnia „z prądem”), ul. Grodzka, ul. Św. Idziego, ul. Podzamcze, deptak CORT, deptak pod Wawelem, główna pochylnia, Bulwar Kurlandzki, ul. Miedziana, ul. Ofiar Dąbia, Al. Pokoju (jezdnia w kierunku Nowej Huty, przejście na jezdnię „pod prąd” na wysokości ul. Świtezianki), ul. Lema (jezdnia w kierunku ul. Mogilskiej),
META: Tauron Arena Kraków. Zakończenie biegu o godz. 14.00
 
Trasa biegu na 5 km (Krakowska Piątka z PZU)

START o godz. 11.00:  ul. Lema, Al. Pokoju (w prawo jezdnią „pod prąd”, zawrotka na wysokości ul. Świtezianki), Al. Pokoju (zawrotka przejściem dla pieszych przed Rondem Dywizjonu 308), Al. Pokoju (jezdnia „z prądem”), droga techniczna do Tauron Areny Kraków, Park Lotników Polskich, META: Tauron Arena Kraków. Zakończenie biegu o godz. 11.40.
W związku z imprezą pomiędzy godz. 9.30 a godz. 14.30 nastąpi zamknięcie dróg (lub ich części) na trasie biegu.

Zalecane objazdy
• Dla zamkniętego ciągu ulic (kierunek od Wieliczki): ul. M. Konopnickiej, Al. Krasińskiego oraz Al. Mickiewicza (w obu kierunkach) na odcinku od ul. Czarnowiejskiej do Al. Focha:

Dla zamkniętej Al. Pokoju (od Ronda Grzegórzeckiego do Ronda Dywizjonu 308): 

„Rękawy”  

Dodatkowe informacje:

- dojazd od strony ul. Mogilskiej ul. Cystersów poprzez  istniejącą zawrotkę na Al. Pokoju na wysokości ul. Fabrycznej;
- wyjazd Al. Pokoju do Ronda Grzegórzeckiego poprzez istniejącą zawrotkę na wysokości  ul. Fabrycznej; 

 Organizator biegu zwraca się z prośbą o zachowanie ostrożności, dostosowanie się do wprowadzonych zmian w organizacji i poleceń wydawanych przez funkcjonariuszy Policji, Straży Miejskiej i Służb Porządkowych.
 
UWAGA! Przejezdne będzie Rondo Grunwaldzkie (z wyjątkiem zamknięcia wjazdu w ul. Konopnickiej w kierunku do Alei Trzech Wieszczów), nie ma zmian przy wyjeździe z ul. Krupniczej, przejezdne będą  także: Most Piłsudskiego, Most Powstańców Śląskich, Most Kotlarski (bieg odbywa się jednym pasem ruchu ul. Kotlarskiej i Mostu Kotlarskiego), natomiast wyjazd z ulic: Oleandry, Kadrówka, Ingardena będzie możliwy do Alei Mickiewicza (i dalej w kierunku ul. Czarnowiejskiej) oraz do Al. 3 Maja.
 
Informacje o zmianach w komunikacji miejskiej w dniu imprezy (sobota, 24 października) znajdują się na stronie internetowej Komunikacji Miejskiej w Krakowie.