górne tło

Remont torów przy I obwodnicy już na wiosnę

Rok 2015 stał pod znakiem dużych zmian, jeśli chodzi o transport zbiorowy w ścisłym centrum Krakowa. W tym czasie zostały gruntownie zmodernizowane dwa duże odcinki kluczowych torowisk przy ul. Podwale i fragment I obwodnicy, pomiędzy Teatrem Bagatela a ul. Długą. Na obu odcinkach wymieniono tory oraz wprowadzono ruch jednokierunkowy, co znacznie usprawniło przejazd komunikacją miejską w tym rejonie. Kolejny krok to przebudowa ul. Basztowej, na odcinku od ul. Długiej do ul. Pawiej.

ZIKiT jest w trakcie opracowywania dokumentacji tej inwestycji. Projekt jest skomplikowany, ponieważ zakłada przebudowę węzłów przy przystankach Basztowa LOT i Dworzec Główny. Roboty obejmą także ul. Westerplatte, aż do skrzyżowania z ul. Zamenhofa. Projekt przebudowy będzie gotowy wiosną. Wtedy też ogłoszony zostanie przetarg, w którym wyłoniony zostanie realizator tej inwestycji.

Początkowo ZIKiT planował przebudowę ul. Basztowej na wiosnę i lato 2016 roku. Jednak ze względu na odbywające się w lipcu Światowe Dni Młodzieży i ryzyko niewykonania wszystkich prac do tego czasu, zdecydowano o przeniesieniu inwestycji na drugą połowę roku. Oznacza to, że ul. Basztowa zostanie zamknięta dla ruchu najwcześniej w sierpniu. 

Do tego czasu w rejonie I obwodnicy będą odbywać się mniejsze remonty, wynikające z bieżącego zużycia szyn. Takie prace planowane są na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i ul. Straszewskiego oraz przy Dworcu Głównym, czyli skrzyżowaniu ulic Westerplatte, Lubicz, Pawiej i Basztowej. Roboty będą planowane tak, by w jak najmniejszym stopniu utrudnić codzienne kursowanie Komunikacji Miejskiej.