górne tło

Punkty InfoKraków – to była dobra robota!

W dniach 24–31 lipca 2016 w oficjalnych punktach informacji miejskiej i turystycznej InfoKraków, zarówno stacjonarnych, jak i tymczasowych, obsłużono około 54 000 pielgrzymów i turystów. To był wyjątkowy tydzień w Krakowie!

Kompleksowa obsługa pielgrzymów i turystów niewątpliwie była wynikiem współpracy pracowników punktów InfoKraków z służbami miejskim, policją, strażą pożarną oraz wolontariuszami Komitetu Organizacyjnego ŚDM przeszkolonymi przez ekspertów z KBF podczas dwudniowego szkolenia, które odbyło się przed rozpoczęciem wydarzenia w Centrum Kongresowym ICE Kraków.

W czasie Światowych Dni Młodzieży 70 pracowników Krakowskiego Biura Festiwalowego udzielało potrzebnych informacji w 7 punktach InfoKraków (przy ul. św. Jana, Szpitalnej, Powiśle, Józefa, w Sukiennicach, w Pawilonie Wyspiańskiego i na terenie Kraków Airport) oraz w 4 namiotach informacyjnych: w Łagiewnikach, pod TAURON Areną Kraków, w pobliżu Nowohuckiego Centrum Kultury i na placu Wolnica.

Dla zainteresowanych dostępnych było 6 wydawnictw przygotowanych specjalnie na Światowe Dni Młodzieży aż w 9 językach (polski, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, portugalski, rosyjski i ukraiński) oraz liczne wydawnictwa tematyczne związane z najważniejszymi atrakcjami Krakowa i Małopolski. Wydawniczym hitem w punktach InfoKraków były mapki Krakowa z zaznaczonymi miejscami wydarzeń ŚDM (2 miliony egzemplarzy!) oraz wachlarze z pawimi piórami i informacjami o krakowskich muzeach – rozdano ich aż 20 tysięcy. W namiotach dla pielgrzymów przygotowano także wodę. Tutaj także można było naładować telefony (ładowarki), dzięki którym pielgrzymi mogli skorzystać z oficjalnych miejskich aplikacji specjalnie zaktualizowanych pod kątem ŚDM.

Od początku Światowych Dni Młodzieży prowadzone przez KBF punkty przeżywały prawdziwe oblężenie. – Oczywiście dominowali pielgrzymi, którzy pytali głównie o wydarzenia związane z ŚDM, np. jak dojechać do Brzegów, gdzie są strefy gastronomiczne, jak kursuje komunikacja. Nie brakowało też pytań o atrakcje turystyczne Krakowa czy sprawy bardziej prozaiczne: jeden gości zainteresowany był sklepem z odzieżą dla księży – mówi Michał Zalewski z KBF. Pracownicy punktów InfoKraków nie tylko udzielali porad, ale i pomagali. – W piątek do punktu przy ul. Szpitalnej przyszła dwójka zagubionych i dość mocno przerażonych dzieci, które zgubiły się w okolicy Bramy Floriańskiej. Nie miały telefonu, więc nasi pracownicy pomogli w poszukiwaniach. Dodzwonili się w końcu do mamy jednego z dziecka i poinformowali, że dzieci czekają w punkcie. Wszystko dobrze się skończyło – opisuje całe zdarzenie przedstawiciel KBF.