górne tło

Kraków promował się w Wiedniu

Od 12 do 15 stycznia Kraków prezentował się na Targach Turystycznych Ferien Messe w Wiedniu w ramach polskiego stoiska narodowego. Ferien Messe to największe targi turystyczne w Austrii, na których Polska wystąpiła w tym roku w charakterze kraju partnerskiego, co bylo okazją do dodatkowej promocji miast polskich. Na wiedeńskich targach można było zwiedzić również stoiska takich miast, jak Madryt, Berlin, Praga, Bratysława, Zagrzeb, Lublana czy Lwów.

W uroczystym otwarciu targów wzięli udział: ambasador RP w Wiedniu Artur Lorkowski, Dawid Lasek – podsekretarza stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Bartłomiej Walas – p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), oraz Włodzimierz Szeląg – dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Wiedniu. Frekwencja na targach była wysoka. Znaczna część pytań odwiedzających dotyczyła możliwości jak najszybszego sposobu dotarcia z Wiednia do Krakowa, a także bazy noclegowej, w tym nie tylko hoteli, ale również wysokiej klasy apartamentów.

Wśród odwiedzających stoisko polskie wyróżniali się seniorzy, którzy w Austrii są bardzo mobilni i poświęcają dużo czasu na podróże. Podczas rozmów dotyczących wizyty w Krakowie pracownicy Urzędu Miasta Krakowa zwracali uwagę na miejsca znajdujące się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO, co spotkało się z dużym zainteresowaniem turystów z Austrii. Polska prezentowała się jako kraj o bogatej tradycji i kulturze, z silnie rozwiniętym segmentem turystyki miejskiej i kulturowej. Na targach promowała się w kilku różnych miejscach. Specjalną atrakcją targów był małopolski camper turystyczny.

Kolejną atrakcją dla publiczności były prezentacje poszczególnych regionów na estradzie targowej. Zaplanowano łącznie 12 wystąpień polskich, a na uczestników targów czekały nagrody. Dla partnerów i klientów biznesowych został przygotowany poczęstunek prezentujący kuchnię polską, serwowany codziennie na stanowisku gazety turystycznej Traveller. W poniedziałek 9 stycznia w Ambasadzie RP w Wiedniu odbyło się śniadanie prasowe dla przedstawicieli mediów, podczas którego przedstawiono program przygotowany przez Kraj Partnerski targów Ferien Messe Wien 2017.

W czasie targów na antenie radiowej rozgłośni Radio Arabella przedstawiano, w ramach specjalnej audycji, wszystkich polskich partnerów. Natomiast Radio Wien wyemitowało program na temat atrakcji turystycznych Krakowa. Całość polskiej prezentacji na targach odbyła się pod hasłem „#checkinPoland”, które pojawiło się we wszystkich materiałach prasowych i na elementach dekoracyjnych stoiska Polski.