górne tło

FITUR 2017. Kraków w Madrycie

Według ostatnich badań ruchu turystycznego, w 2016 roku turyści z Półwyspu Iberyjskiego stanowili blisko 10% turystów zagranicznych w Krakowie (4 miejsce po Brytyjczykach, Niemcach i Włochach). Między innymi dlatego od 18 do 22 stycznia Kraków promował się na 37. edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych FITUR w Madrycie. Są to największe targi turystyczne na rynku iberoamerykańskim.

Oprócz Krakowa na Polskim Stoisku Narodowym wystawiała się Warszawa oraz przedstawiciele 11 biur turystyki przyjazdowej, m.in.: Jan-Pol, Mazurkas, Vengo, GM Travel, Polandtour, Mazovian Travel, Furnel Travel. 

Na terenie polskiego stoiska przeprowadzone zostały liczne rozmowy oraz akcje promocyjne, w czasie których goście mieli możliwość skosztowania polskich produktów. Spotkania poświęcone były walorom turystycznym Krakowa. Zapytania dotyczyły najczęściej krakowskich muzeów, bazy noclegowej oraz zabytków wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – Starego Miasta, w tym Wawelu czy kościoła Mariackiego.

W kolejnych dniach targów odbyły się spotkania z dziennikarzami, a także konferencja prasowa połączona z prezentacją atrakcji Krakowa.

Kraków to główny cel podróży Hiszpanów i Portugalczyków do Polski. To dla nas ważne kraje z punktu widzenia przyjazdów turystów zagranicznych.