górne tło

Wykaz umów Urzędu Miasta Krakowa znajdujących się w BIP - wyjaśnienie

W związku z pytaniami o problemy z wykazem umów Urzędu Miasta Krakowa znajdujących się na BIP informujemy, że wykaz umów generowany jest automatycznie na podstawie danych Generalnego Rejestru Umów. Pracownicy urzędu nie mają możliwości „ręcznego” uzupełniania czy też usuwania umów. Zaistniała sytuacja jest wynikiem błędu informatycznego. Nie dotyczy ona wyłącznie wymienionych w pytaniach umów, ale w sumie obejmuje ok. 1200 umów. Biuro Skarbnika zgłosiło już autorom aplikacji występujący problem. A niezwłocznie po jego usunięciu pełny wykaz umów pojawi się na BIP.

Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że dane umów, którymi interesują się dziennikarze a także opinia publiczna, nadal są dostępne na BIP w wykazach obejmujących poprzednie kwartały. Jaki sens miałoby – jak się sugeruje – ukrywanie umów, o których pisały szeroko media i których istnienia nikt nie kwestionuje?