Miejskie Centrum Informacji Społecznej (MCIS) to miejsce, w którym mieszkańcy Krakowa mogą uzyskać wszelkie niezbędne informacje w zakresie funkcjonowania Urzędu Miasta Krakowa oraz działań, jakie miasto podejmuje na rzecz mieszkańców.
Centrum ma w planach także organizację warsztatów i spotkań, których celem będzie upowszechnienie wiedzy na temat możliwości, jakie Kraków gwarantuje swoim mieszkańcom, oraz budowanie dobrych relacji na linii mieszkaniec-urząd.
Pracownicy MCIS mają za zadanie przekazywać mieszkańcom Krakowa aktualne informacje na temat działalności zarówno instytucji miejskich, jak i placówek prowadzonych przez organizacje pozarządowe czy prywatne firmy. Informacje mogą dotyczyć różnych form wsparcia (psychologicznego, rzeczowego, finansowego), poradnictwa prawnego, usług opieki zdrowotnej, włączania społecznego, wsparcia opiekunów i usług odciążeniowych, przemocy domowej, a także kwestii pracy, edukacji, komunikacji oraz dostępności miejskiej oferty kulturalnej i sportowej. Doradcy mogą pomóc także przy wypełnianiu formularzy, sprawdzić poprawność dokumentów wymaganych w konkretnych sprawach czy wesprzeć w ich załatwianiu.
Doradcy MCIS to specjaliści w zakresie polityki społecznej. Udzielają wsparcia nieodpłatnie i z zachowaniem zasady poufności.
Działania MCIS są w kierowane do wszystkich krakowian, a zwłaszcza do osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodzin wielodzietnych oraz młodych rodziców.
MCIS ma również za zadanie pomagać stowarzyszeniom, fundacjom oraz lokalnym działaczom i osobom, które chcą się zaangażować, mają pomysł na inicjatywę lokalną lub chcą powalczyć o swoje projekty w Budżecie Obywatelskim.
MCIS mieści się w Krakowie przy al. Ignacego Daszyńskiego 22, 33-332 Kraków, jest czynne pięć dni w tygodniu, osiem godzin dziennie, a także w jedną sobotę w miesiącu.
Lokal jest w pełni dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, a przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Aby zwiększyć dostępność projektu dla mieszkańców, Centrum będzie obecne również w dużych galeriach handlowych, gdzie znajdują się punkty obsługi mieszkańców prowadzone przez Urząd Miasta Krakowa.
Infolinia telefoniczna 731 349 699 (czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00-17.00)
e-mail: mcis@fundacjamanufakturaemocji.pl
profil na Facebooku (publikowane na bieżąco różne przydatne informacje na temat spraw i usług społecznych)