górne tło

Kraków po raz dwudziesty w Cannes

Od 14 do 17 marca Kraków uczestniczy w Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM (Le Marché International des Professionnels de l’immobilier) w Cannes – jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń tego typu w Europie. W trakcie czterech dni targowych przedstawiciele miasta, na czele z Elżbietą Koterbą, Zastępcą Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rozwoju Miasta, spotkają się z reprezentantami najbardziej liczących się na świecie firm z branży deweloperskiej, architektonicznej i inwestycyjnej.

Podobnie jak w latach ubiegłych, stolica Małopolski będzie przyjmować gości na własnym, niemal sześćdziesięciometrowym, stoisku usytuowanym prestiżowej części wystawowej Palais de Festivals - Riviera Hall 8. W bezpośrednim sąsiedztwie krakowskiej przestrzeni wystawienniczej zlokalizowane zostały stoiska innych polskich miast i regionów – tj. m.in. Warszawy, Łodzi, Poznania, Wrocławia, Katowic, Pomorza, tworząc polską strefę spotkań.

W trakcie tegorocznej edycji targów działania promocyjne Krakowa skupione są na wielkich projektach strategicznych: Kraków – Nowe Miasto, Kraków – Balice oraz Kraków – Nowa Huta Przyszłości. Zgodnie z założeniami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krakowa projekty te przyczynią się do stworzenia nowych, atrakcyjnych inwestycyjnie obszarów ukierunkowanych na kompleksową zmianę sposobu zagospodarowania przestrzeni i stworzenie nowych miejsc pracy.

Formuła MIPIM nastawiona jest przede wszystkim na umacnianie w środowisku biznesowym mocnej, stabilnej i konkurencyjnej marki Krakowa jako miasta o sprzyjającym klimacie inwestycyjnym. W ramach tegorocznej edycji targów, niesłabnący potencjał gospodarczy stolicy Małopolski zostanie dodatkowo podkreślony przez obecność firm deweloperskich, które zgłosiły się do współpracy promocyjnej z Miastem w trakcie tego wydarzenia: Airport Kraków S.A., Centrum Serenada Sp. z o.o. oraz Skanska Property Poland Sp. z o.o.

Targi Inwestycji i Nieruchomości MIPIM są najważniejszą i najbardziej prestiżową imprezą targową Starego Kontynentu. Przez cztery marcowe dni wnętrze i otocznie Pałacu Festiwalowego w Cannes zamieniają się w unikatową przestrzeń networkingową dla  przedstawicieli najpoważniejszych firm branży inwestycyjnej, rynku nieruchomości, biur architektonicznych, pism branżowych, najważniejszych miast i regionów z całego świata. Według wstępnych szacunków, tegoroczna edycja targów ugości niemal 23 000uczestników z 90 krajów.