Firma Renoma, chcąc zwiększyć jakość obsługi pasażerów krakowskiej komunikacji, postanowiła zorganizować dla swoich pracowników bezpłatne lekcje języka angielskiego. Lekcje skierowane są do wszystkich kontrolerów, którzy nie znają tego języka i chcieliby podjąć się jego nauki. Zajęcia rozpoczną się od przyszłego tygodnia.
Do tej pory przynajmniej jedna osoba w każdej parze kontrolerów posługiwała się językiem angielskim. W okresie wakacji z inicjatywy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu kontrolerzy tej firmy dysponowali specjalnie przygotowanymi „wizytówkami” z komunikatami w tym języku. Zawierały one informacje dotyczące zakupu i kasowania biletów oraz te odnośnie reklamacji. Inicjatywa pokazania kontrolera jako osoby niosącej pomoc została bardzo pozytywnie odebrana przez mieszkańców i turystów.
- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy z firmą Renoma. Nowa inicjatywa sprawi, że jakość obsługi pasażerów będzie jeszcze wyższa. Model w którym kontroler pomaga, sprawdza się i będziemy go kontynuować – powiedział Łukasz Franek, zastępca dyrektora ZIKiT ds. transportu.
Zajęcia prowadzone będą w krakowskim oddziale firmy. Czas trwania kursu będzie uzależniony od postępów w nauce osób biorących w nich udział. Lektorzy kładą duży nacisk na zdobycie umiejętności w kwestii poprawnej komunikacji po angielsku z pasażerem. Po zakończonym kursie kontroler będzie mógł m.in. udzielić pomocy przy zakupie i skasowaniu biletu, wskazać drogę czy kierunek.
Zajęcia będą w całości finansowane przez firmę Renoma.