górne tło

Promocja inwestycji i networking. Kraków na EXPO REAL 2017

Od 3 do 7 października 2017 r. Kraków prezentował swój potencjał inwestycyjny podczas kolejnej edycji targów EXPO REAL w Monachium. Tegoroczna, dwudziesta już z kolei, edycja monachijskich targów zgromadziła rekordową liczbę 2003 wystawców i 41500 uczestników z 35 krajów, potwierdzając rangę EXPO REAL jako wiodącego wydarzenia sektora inwestycyjnego i nieruchomości w Europie.

Potencjał Krakowa był na samodzielnym, nowoczesnym stoisku, wykorzystującym takie narzędzia multimedialne jak interaktywny Infokiosk służący do prezentacji oferty inwestycyjnej miasta, diodowy ekran full HD na którym wyświetlane były filmy promocyjne o charakterze biznesowo-kulturalnym, czy też podświetlane zdjęcia. Najem powierzchni wystawienniczej z pakietem usług targowych oraz udział przedstawicieli Miasta Krakowa w targach były współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu „Growing Internationally – Krakow’s Economy on the Rise”.

Do wzmocnienia przekazu promocyjnego Krakowa jako głównego ośrodka gospodarczego regionu  przyczyniło się też sąsiedztwo stoiska Województwa Małopolskiego. Stoisko Krakowa odwiedzili przedstawiciele kilkudziesięciu firm i instytucji, a delegacja naszego miasta odbyła 70 spotkań biznesowych oraz 6 spotkań promocyjno-informacyjnych z przedstawicielami mediów, agencji PR, miast i regionów. Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta Rafał Kulczycki wziął także udział – obok przedstawicieli Sztokholmu, Monachium, Utrechtu i brytyjskiej Homes and Communities Agency – w seminarium „Science and the City: How is the new science economy driving cities?”, zorganizowanym w ramach merytorycznego cyklu „Urban Innovation and Investment Seminars” przez gospodarzy targów – Messe Muenchen GMbH.  

Zwiększająca się każdego roku liczba wystawców i uczestników targów EXPO REAL stwarza dla Krakowa doskonałe możliwości ekspozycyjne i networkingowe. Prowadzone podczas tegorocznej edycji EXPO REAL działania promocyjne miasta skupione były na prezentacji trzech strategicznych projektów: „Kraków – Nowa Huta Przyszłości”, Kraków – Nowe Miasto” oraz „Kraków – Balice”, ukierunkowanych na kompleksowe zagospodarowanie trzech kluczowych obszarów przestrzeni miejskiej. Miasto przygotowało również kilkanaście interesujących propozycji inwestycyjnych. W trakcie trzech targowych dni inwestorzy zainteresowani byli zarówno miejską oferta nieruchomości, jak i informacjami o rozwoju gospodarczym Krakowa i Małopolski.