górne tło

„Wyzwolona_1918” – nowa kampania promocyjna Krakowa

Kraków wystartował z nową kampanią promocyjną: „Wyzwolona_1918”. Na ulicach miasta zobaczymy plakaty nawiązujące do obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Kampania ma na celu uświadomić mieszkańcom, jak ważną rolę odegrał Kraków w odzyskaniu niepodległości przez Polskę. Plakaty będą nawiązywać do radosnego stylu świętowania. Na potrzeby kampanii miasto stworzyło coś więcej, niż sam layout czy koncepcję graficzną. Powstał system Identyfikacji Wizualnej Kampanii, łącznie z tzw. manualem.

Główną bohaterką i narratorką kampanii jest „Wyzwolona_1918”. To personifikacja Polski – kobieta młoda, wyzwolona i energiczna, symbol nadziei i wolności. Wyzwoloną obserwujemy w dniu jej setnej rocznicy urodzin, stąd też główne hasło kampanii „Wyzwolona_1918”. Forma hasła nawiązuje do nicków, jakimi posługują się użytkownicy mediów społecznościowych. Kampania opiera się na czterech hasłach: „Zapraszam na moje setne urodziny”, „Przyjechałam – zostałam”, „To była zabawa” oraz „Poznałem ją 100 lat temu w Krakowie”. Hasła nawiązują do koncepcji „story tellingu”, czyli używania formy opowieści do budowania więzi pomiędzy przekazem miasta a odbiorcą.

Dla poszczególnych wydarzeń (kultura, turystyka i rekreacja, nauka czy historia) wybrano konkretne kolory, tworząc kod kolorystyczny. Kampania planowana jest w dwóch turach – wiosennej i jesiennej.