górne tło

Krakowska marka gospodarcza doceniona w Cannes

Od 13 do 16 marca we francuskim Cannes odbywają się największe w Europie Targi Inwestycji i Nieruchomości MIPIM 2018, na których Kraków prezentuje już po raz 21. ofertę inwestycyjną miasta. Na półmetku targów delegacja z Krakowa, na czele z Elżbietą Koterbą, Zastępcą Prezydenta Krakowa ds. Rozwoju Miasta, odbyła kilkadziesiąt spotkań. Rozmowy dotyczyły zarówno nowych przedsięwzięć biznesowych, wykorzystania innowacyjnych narzędzi promocyjnych, jak i ogólnej sytuacji gospodarczej w stolicy Małopolski. Krakowskie stoisko odwiedził także Tadeusz Kościński – wiceminister w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Drugi dzień obecności Miasta we Francji przyniósł Krakowowi nagrody za dotychczasowe starania na rzecz rozwoju gospodarczego. Wydawnictwo „Financial Times” doceniło m.in. kapitał ludzki, powiązany z ciekawą ofertą kulturalną, oraz co w kontekście obecności na targach inwestycyjnych szczególnie istotne – najbardziej przyjazną atmosferę dla biznesu w Europie kontynentalnej. Kraków znalazł się w tej kategorii w doborowym towarzystwie, wyprzedzając takie metropolie, jak Monachium, Hamburg, Glasgow czy Frankfurt. Przed nami jednak jeszcze wiele spotkań. Nic w tym dziwnego – targi MIPIM to jedno z największych wydarzeń o charakterze inwestycyjnym w Europie. Dlatego właśnie nie mogło zabraknąć reprezentacji Krakowa.

Jak w latach poprzednich, stolica Małopolski promuje się na prawie 60-metrowym stoisku w prestiżowej przestrzeni wystawowej pałacu festiwalowego Riviera Hall. Promocja Krakowa podczas targów skupia się na dużych projektach, którym – zgodnie z tym, co zapisane z Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Krakowa, jak również w Krakowskiej Strategii Rozwoju – przyświeca hasło „Rozwój, a nie ekspansja”. Do projektów tych zaliczają się: Kraków Nowa Huta Przyszłości, Kraków Airport oraz Kraków Nowe Miasto w Płaszowie-Rybitwach.

Jak co roku, prezentowana jest również miejska oferta inwestycyjna, dostępna także na stronie internetowej www.business.krakow.pl. Miasto prezentuje nieruchomości pod zabudowę komercyjną, m.in. działki przy ul. Olszeckiej, ul. Radzikowskiego, jak również mieszkaniową, m.in. działki przy ul. Twardowskiego, ul. Kijowska oraz adaptację fortów: fort 48a Mistrzejowice, fort 48 Batowice, fort 50 Prokocim oraz fort 50a Lasówka.

Udział w tej najważniejszej i najbardziej prestiżowej imprezie targowej Starego Kontynentu daje Krakowowi niepowtarzalną szansę na umacnianie w środowisku biznesowym mocnej, silnej i konkurencyjnej marki Krakowa, jako miasta o sprzyjającym klimacie inwestycyjnym. Na cztery marcowe dni pałac festiwalowy oraz całe Cannes stają się miejscem spotkań przedstawicieli najpoważniejszych firm branży inwestycyjnej, rynku nieruchomości, biur architektonicznych, pism branżowych, najważniejszych miast i regionów z całego świata.

dolne t�o