Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole – konferencja
Edukacja spersonalizowana, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, nowoczesne metody pracy i środków dydaktycznych – to główne punkty konferencji naukowo-szkoleniowej, którą współorganizuje Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie. Wykłady i warsztaty odbędą się 25 kwietnia w budynku Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na ul. Ingardena 4.
Dyrektorzy, nauczyciele i specjaliści z krakowskich szkół i placówek dowiedzą się:
- na czym polega edukacja spersonalizowana, czyli wysoko zindywidualizowany systemem kształcenia, optymalnie i elastycznie dostosowany do potrzeb konkretnego ucznia i z jego udziałem,
- jak kształcić umiejętności diagnostyczne w zakresie opracowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną,
- jak rozwijać umiejętności praktyczne związane z wykorzystaniem nowoczesnych metod pracy i środków dydaktycznych w kształceniu, wychowaniu i terapii uczniów z niepełnosprawnością intelektualną,
- jak wzmacniać poczucie sprawczości i rozwijać kompetencje w zakresie wspierania w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole i placówce na wszystkich etapach edukacyjnych.
Wraz z krakowską poradnią spotkanie współorganizują: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie oraz Wydawnictwa Szkolne PWN.