górne tło

Trablin International Summit. Blogerzy z całego świata w Krakowie

W dniach 1-3 maja 2018 r. Kraków gościł blogerów podróżniczych z całego świata. Trablin International Summit to cykliczne spotkanie influencerów z przedstawicielami marek, podczas którego obie strony mają szansę nawiązać współpracę i rozmawiać o wzajemnych potrzebach. Partnerem wydarzenia jest Polska Organizacja Turystyczna.

Rozwijające się nowe technologie zmieniły model i funkcje dziennikarstwa turystycznego. Nową niszę w Internecie szybko zagospodarowali blogerzy publikujący ciekawe i często opiniotwórcze teksty i zdjęcia. Agencja Trablin oferuje swoim klientom warsztaty dla przedstawicieli branży turystycznej, wycieczki celowe, kampanie promocyjne czy pomoc w przygotowaniu spersonalizowanych biuletynów. Jedną z form działalności agencji są międzynarodowe spotkania dla blogerów organizowane w różnych zakątkach świata. W tym roku wybór padł na Kraków. Nie ma wątpliwości, że nasze miasto jest dla blogerów znakomitym miejscem do odkrywania i doświadczania. Z kolei dla nas pokazanie Krakowa i jego historii może być nie tylko korzystne marketingowo, ale i interesujące.

W czasie dwudniowych warsztatów w Krakowie uczestnicy wymieniali się doświadczeniami w zakresie marketingu ukierunkowanego na cel, kampanii z wpływami i opowiadania historii, a także algorytmu Instagrama w 2018 r., czyli jak rozwinąć konto bez spamerskiej taktyki. W czasie sesji roboczych i mistrzowskich omawiali formy najlepszej komunikacji, a także sposoby na przekazywanie treści i rozwijanie własnego stylu opowieści. Konferencja rozpoczęła się 1 maja w historycznych wnętrzach krakowskiego magistratu, czyli w Pałacu Wielopolskich, gdzie z blogerami spotkali się przedstawiciele władz miasta i Polskiej Organizacji Turystycznej. Goście doświadczyli krakowskiej gościnności: poznali lokalną kuchnię, kulturę, reprezentowaną muzycznie przez Joannę Słowińską z zespołem, a także obejrzeli najlepsze spoty promocyjne, pokazujące różne oblicza Krakowa.

Spotkanie w naszym mieście nie ograniczyło się oczywiście do sesji teoretycznych. Blogerzy poznawali Kraków  i jego okolice przemierzając kolejne trasy tematyczne: podróż w czasy PRL (Communism Tours); najmniejsza fabryka słodyczy na świecie (Ciuciu Cukier Artist); przygody miejskie (różne trasy kulinarne); Kopalnia Soli w Wieliczce; muzeum witrażu; rowerem lub segwayem po Starym Mieście. Blogerzy zwiedzili także Muzeum Auschwitz-Birkenau.

Konferencja Trablin w Krakowie nie jest pierwszą współpracą władz miasta z blogerami. W 2016 r. Wydział Promocji i Turystyki Miasta Krakowa zorganizował kampanię we współpracy ze znanymi polskimi blogerami turystycznymi. Akcja #BlogerzyWKrakowie była pierwszym w historii miasta projektem opartym na promocji w blogosferze i mediach społecznościowych. Polscy blogerzy zostali poproszeni o opracowanie turystycznych tras po Krakowie np. Jaki jest Kraków z punktu widzenia krytyka kulinarnego, a jak widzi go rodzina podróżująca z małymi dziećmi? Co warto zobaczyć w mieście poza utartymi szlakami? W efekcie powstało dziewięć propozycji zwiedzania miasta, pasujących do tematyki blogów uczestników kampanii  oraz dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb milionów gości, którzy każdego roku odwiedzają Kraków.

Bez wątpienia blogerzy potrafią spojrzeć na miasto z innej perspektywy – w sposób odmienny, niestereotypowy, dzięki czemu ich rady mogą być inspirujące, a nawet odkrywcze. Blogerzy bardzo chętnie odpowiedzieli na zaproszenie do współpracy i w nowoczesny sposób opowiedzieli o wyjątkowości Krakowa. W Polsce jest wielu niezależnych i kompetentnych blogerów, którzy mają szerokie grono ceniących ich rekomendacje odbiorców. Kampanię wymyśliła i koordynowała niezależna grupa Bloceania, a jej efektem były m.in. trzy klipy promocyjne, tysiące odsłon w Internecie i nowo odkrytych historii o Krakowie. Warto pamiętać, że jako mieszkańcy również możemy przyglądnąć się swojemu miastu i jego zakątkom na nowo i dzielić się naszymi impresjami w nowych mediach.