górne tło

70 lat Nowej Huty – identyfikacja wizualna jubileuszu

Specjalnie z okazji 70-lecia Nowej Huty powstała specjalna identyfikacja wizualna. Grafika, zaprojektowana w estetyce lat 50. i 60. ubiegłego stulecia, nawiązuje do plakatów przypominających o powszechnych i radosnych obchodach świąt takich jak Dzień Kobiet czy Dzień Dziecka. Jest to kolaż typografii, płaskich plam koloru, organicznych kształtów i zdjęć.

W projekcie pojawiają się odwołania do charakterystycznych miejsc Nowej Huty: kombinatu (rzeźba znajdująca się w jego bramie) i alei Róż (bukiet w przecięciu cyfry siedem). Zielone i niebieskie kształty u dołu plakatu to odniesienia do Zalewu Nowohuckiego i bujnej zieleni dzielnicy. Zdjęcie przedstawia wesołą parę – to zarówno budowniczowie Nowej Huty, jak i obecni jej mieszkańcy.

Grafika została dostosowana do funkcjonowania na różnych nośnikach, zarówno drukowanych, tych w przestrzeni miejskiej i wirtualnej. Opracowany został znak graficzny oraz seria pamiątek; nowoczesnych i tych bardziej sentymentalnych. Klucz wizualny identyfikacji jest elastyczny i otwarty na pomysły, które mogą się pojawić w trakcie roku jubileuszowego.

Znak graficzny występuje w wersji rastrowej oraz w uproszczonych wersjach wektorowych. Wersja rastrowa może być stosowana w projektach nieograniczonych liczbą kolorów (np. banery internetowe, druk na papierze). Wersje wektorowe z ograniczoną liczbą barw zaprojektowane zostały przede wszystkim na potrzeby znakowania upominków i gadżetów reklamowych.

Autorką grafiki jest Jagoda Pecela. Od kilku lat pracuje i mieszka w Nowej Hucie. Oprócz pracy projektowej współtworzy także sklep z wzornictwem vintage „Szpeje” znajdujący się w Muzeum PRL-u i na krakowskim Kazimierzu”.

Zobacz:

70 lat Nowej Huty