górne tło

Sprzedaż napojów alkoholowych w Krakowie

W Krakowie spada sprzedaż „mocniejszych” napojów alkoholowych np. wódki. Spożywa się natomiast coraz więcej markowych, słabszych alkoholi czyli tych o zawartości alkoholu od 4,5% do 18%. Oznacza to, że krakowianie preferują wina od bardziej wyskokowych trunków. Wzrasta tym samym kultura picia w naszym mieście.

Z danych statystycznych, jakimi dysponuje Wydział Spraw Administracyjnych krakowskiego Magistratu wynika, że w porównaniu z latami ubiegłymi kupujemy większą ilość napojów alkoholowych w kat. B, czyli tych w przedziale o zawartości alkoholu pow. 4,5 % do 18 %. Zmniejsza się równocześnie spożycie alkoholi w kat. C (pow. 18 %) np. wódki czy whisky, właśnie kosztem win.

Wydział Spraw Administracyjnych UMK równocześnie popiera działania zmierzające do ograniczenia sprzedaży „mocnych” napojów alkoholowych w butelkach o małej pojemności. Wprowadzenie tego typu ograniczeń wymaga jednak zmian ustawowych. Miasto podejmuje szereg działań w zakresie przestrzegania zasad sprzedaży napojów alkoholowych: kontroluje punkty sprzedaży napojów alkoholowych, na które wpływały skargi od mieszkańców, prowadzi postępowania cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Przeprowadza również wizje lokalnych punktów sprzedaży alkoholu – przed wydaniem zezwolenia oraz kontrole punktów sprzedaży wraz z Policją i Strażą Miejską.

 

dolne t�o