górne tło

Opracowano wstępną koncepcję wiaduktu na ul. Fredry

Miasto opracowało wstępną koncepcję wiaduktu w ciągu ul. Fredry nad linią kolejową nr 94. Głównym założeniem dokumentu było zaproponowanie bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejową przy równoczesnym utrzymaniu połączenia drogowego pomiędzy ul. Fredry a ul. Tischnera.

Przyjęte rozwiązanie posiada założenia dostosowane dla ruchu pojazdów komunikacji miejskiej. Komunikacja piesza pomiędzy poziomem 0 a poziomem 1 może odbywać się poprzez ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż łącznic, windę oraz schody. Rowerzyści będą poruszać się na ul. Fredry w ruchu ogólnym, natomiast wzdłuż ul. Tischnera zaprojektowane zostały ciągi pieszo-rowerowe. W trakcie prac koncepcja była uzgadniana i opiniowana przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa, Zarząd Inwestycji Miejskich, Zarząd Transportu Publicznego oraz Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa. Ponadto, koncepcja została przedstawiona PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Wstępna koncepcja wiaduktu w ciągu ul. Fredry została zaprezentowana mieszkańcom na spotkaniu 27 czerwca. Z jej założeniami można zapoznać się tutaj.

Wstępny harmonogram zakłada, że w latach 2020-2023 prowadzone będą prace koncepcyjne i projektowe zakończone uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych. W oparciu o wstępne założenia budowa nowego elementu układu drogowego zostałaby zrealizowana w latach 2024-2025. Szacunkowy koszt inwestycji to około 122 mln zł.

Mieszkańcy mogą zgłaszać uwagi do przyjętych rozwiązań na maila Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa (e-mail: gk.umk@um.krakow.pl) w terminie do 9 września 2019 r.