górne tło

Referat ds. Problematyki Osób z Niepełnosprawnościami

Referat ds. Problematyki Osób z Niepełnosprawnościami funkcjonuje w strukturze Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia. Referat podlega bezpośrednio Dyrektorowi Wydziału - p. Elżbiecie Kois-Żurek, a w realizacji zadań współpracuje z Pełnomocnikiem Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych - p. Bogdanem Dąsalem.

SYMBOL: SZ-02
SIEDZIBA: ulica Dekerta 24, 30-703 Kraków
 
KIEROWNIK REFERATU
Izabela Wójcik
kontakt
tel.: 12 616 51 18
e-mail: Izabela.Wojcik1@um.krakow.pl

 

PRACOWNICY
Beata Byszewska (główny specjalista)

kontakt

tel.: 12 616 50 75

e-mail: Beata.Byszewska@um.krakow.pl


Izabela Gądek (starszy inspektor)

kontakt

tel.: 12 616 51 91

e-mail: Izabela.Gadek@um.krakow.pl


Monika Burek-Budacz (starszy inspektor)

kontakt

tel.: 12 616 13 10

e-mail: Monika.Burek-Budacz@um.krakow.pl


Aleksandra Łukasik-Kapica (starszy inspektor)

kontakt

tel.: 12 616 50 26

e-mail: Aleksandra.Łukasik@um.krakow.pl


Paulina Warchoł (podinspektor)

kontakt

tel.: 12 616 52 78

e-mail: Paulina.Warchol@um.krakow.pl


Anna Hausner-Dwernicka (kancelista)

kontakt

tel.: 12 616 52 93

e-mail: Anna.Hausner@um.krakow.pl


Paulina Szewczyk (podinspektor)

kontakt

tel.: 12 616 50 76

e-mail: Paulina.Szewczyk@um.krakow.pl


ZAKRES DZIAŁANIA

Do zadań Referatu ds. Problematyki Osób z Niepełnosprawnościami należy prowadzenie wszelkich spraw dotyczących pełnej integracji osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej na terenie Miasta Krakowa, a w szczególności:

  1. Analiza potrzeb osób niepełnosprawnych dotyczących m. in.:
  1. Opracowywanie projektów programów dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych przy współpracy z wydziałami i miejskimi jednostkami organizacyjnymi.
  2. Proponowanie założeń do rocznych planów budżetowych dotyczących realizacji zadań wynikających z ustaw oraz przyjętych programów.
  3. Opracowywanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych stanowionych przez organy Miasta, dotyczących problematyki osób niepełnosprawnych oraz inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności i likwidacji barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie.
  4. Współpraca z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych działającą przy Prezydencie Miasta Krakowa.
  5. Współpraca i współdziałanie z Pełnomocnikami Prezydenta Miasta Krakowa, komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie działań na rzecz osób niepełnosprawnych
  6. Inicjowanie i koordynacja realizacji programów oświatowych, kulturalnych i rekreacyjnych dla dzieci i młodzieży będących osobami niepełnosprawnymi.
  7. Przedstawianie Prezydentowi Miasta Krakowa propozycji szczegółowych rozwiązań problemów poruszanych przez osoby niepełnosprawne,
  8. Inspirowanie tworzenia i wykorzystania baz danych dotyczących osób niepełnosprawnych.
  9. Koordynowanie działań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
  10. Współpraca z Radami i Zarządami Dzielnic w zakresie realizacji zadań i inicjatyw społecznych w obszarze problematyki osób niepełnosprawnych.
  11. Realizacja procedury obsługi osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się.
  12. Realizacja zadania pn." Przewóz osób niepełnosprawnych"