górne tło

Orzeł może! - zmiana w programie

Rozprawienie się ze stereotypem Polaka – pesymisty to główny cel akcji społecznej „Orzeł może", która rozpoczęła się wczoraj (2 maja, czwartek). Jej organizatorami są Radiowa Trójka i Gazeta Wyborcza, Kraków oczywiście ją wspiera. 

Celem akcji „Orzeł może" jest rozprawienie się ze stereotypem Polaka – pesymisty. Nieustający brak uśmiechu, podkreślanie jak nam się wszystko nie udaje, nawet wtedy, kiedy nasz sukces widoczny jest gołym okiem. Akcja inspirowana jest wiarą w potencjał, jaki w nas – Polakach – tkwi, chęcią pokazania tego, że robimy fantastyczne, niepowtarzalne rzeczy. Polskie produkty znane są coraz większej grupie zagranicznych odbiorców, a polska marka funkcjonuje w świecie i określa rzeczy cechowane najwyższą jakością.

Organizatorzy chcą przedstawić polskich naukowców odnoszących sukcesy poza granicami kraju, młodzież, która robi ciekawe akcje społeczne dla siebie i swojego otoczenia. Słowem – pokazać wszystko, co warte jest pokazania. Akcję na antenie Trójki promować będą jej Ambasadorzy m.in. Para Prezydencka oraz Artur Andrus, Kuba Badach, Artur Barciś, Małgorzata Braunek, Jerzy Buzek, Andrzej Chyra, Magdalena Cielecka, Piotr Cieplak, Urszula Dudziak, Anna Dymna, Jan Englert, Katarzyna Groniec, Zbigniew Hołdys, Krystyna Janda, Krzysztof Jasiński, Anna Maria. Jopek, Jan A.P. Kaczmarek, Marek Kondrat, Paweł Królikowski, Rafał Królikowski, Piotr Machalica, Wojciech Malajkat, Wojciech Mann, Grzegorz Miecugow, Dorota Miśkiewicz, Halina Mlynkowa, Rafał Mohr, Marek Niedźwiecki, Małgorzata Niezabitowska, Jaromir Nohavica, Katarzyna Nosowska, Maja Ostaszewska, Agata Passent, Maria Peszek, Jacek Poniedziałek, Magdalena Popławska, Wojciech Pszoniak, Artur Rojek, Michał Rusinek, Ania Rusowicz, Beata Ścibakówna, Anna Seniuk, Maciej Stuhr, Bartłomiej Topa, Grzegorz Turnau, Magda Umer, Zbigniew Zamachowski, Aga Zaryan. Całość promować będzie piosenka o orle napisana przez Artura Andrusa.

Na specjalnej stronie internetowej, każdy Polak będzie mógł wygenerować osobistą metkę, zaznaczając na podanej liście cechy swojego charakteru. Metka zbiorcza powstanie jako wypadkowa indywidualnych metek uczestników zabawy.Akcja zakończy się 4 czerwca. Na ten dzień organizatorzy planują happening polegający na zawieszeniu na Pałacu Kultury ogromnej metki z procentowym składem pozytywnych cech Polaków. Następnie na dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego zorganizują pokaz mody odlotowo-patriotycznej oraz koncert. Całość poprowadzi Artur Andrus.