
Nieprawdziwe informacje „Dziennika Polskiego”

2017-03-23

Remont bieżący pomieszczeń restauracji „Zalipianki” Małgorzata Mrowiec i Arkadiusz

Maciejowski nazywają samowolą budowlaną. W swoich publikacjach informują o pracach

prowadzonych bez pozwoleń. Mimo wiedzy, że sprawę bada Państwowy Inspektorat Nadzoru

Budowlanego, wydali wyrok jeszcze przed zakończeniem postępowania administracyjnego.

Tymczasem po kilku tygodniach sprawdzania dokumentów, Powiatowy Inspektor Nadzoru

Budowlanego w Krakowie umorzył postępowanie, stwierdzając, że nie było żadnej samowoli

budowlanej, a pracę prowadzono zgodnie z uzyskanymi pozwoleniami. Czy ta informacja

znajdzie się w „Dzienniku Polskim”?

W artykule „Urząd nas oskarża, a sam manipuluje” znalazł się fragment dotyczący sprostowań i

wyjaśnień, jakie otrzymują dziennikarze „Dziennika Polskiego” po ukazaniu się ich kolejnych

artykułów. Redaktorzy uważają, że domaganie się druku wyjaśnień i sprostowań jest

bezpodstawne z uwagi na zawarte w nich zapisy. Tym samym dziennikarze odbierają szansę -

należącą się zgodnie z przepisami prawa - wszystkim tym, którzy chcą przedstawić swoje opinie

i stanowisko. Małgorzata Mrowiec i Arkadiusz Maciejowskim stają się więc nie tylko

oskarżycielami, ale też sędziami wydającymi wyrok. Na marginesie, sprostowanie ZBK też nie

zostało opublikowane, bo - zapewne - zawierało informację mogące podważyć rzetelność

dziennikarzy.  

Poprosiliśmy „Dziennik Polski” o przedstawienie dowodów na podstawie, których w artykule

„CBA bada krakowski układ” znalazła się informacja, że pracownicy ZBK mieliby w czasie wizyty

CBA niszczyć „w popłochu” dokumenty. Cisza. Nie ma dowodów? Nazwisk? Łatwo wymyślić

chwytliwe zdanie, trudniej później udowodnić. Pracownicy Zarządu Budynków Komunalnych

analizują opublikowane w „Dzienniku Polskim” artykuły, wkrótce zaprezentujemy błędy w nich

zawarte.

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

http://www.tcpdf.org

