Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Przystanek Kraków-Sanktuarium usprawni ruch turystyczny

W pobliżu Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i Centrum Jana Pawła II w Łagiewnikach powstaje nowy przystanek kolejowy. Ma być gotowy tuż przed Światowymi Dniami Młodzieży (25 lipca), by służyć pielgrzymom i turystom, a w przyszłości także mieszkańcom Krakowa.

Obecnie kończy się I etap realizacji – obejmuje budowę peronów przystankowych, kładki południowej z dojściami pieszymi oraz parkingu dla niepełnosprawnych. Planowo pierwsze pociągi mają być obsługiwane od 25 lipca. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br., wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem.

Przedsięwzięcie będzie stanowić ważny węzeł przesiadkowy na mapie miasta i ułatwi dojazd pociągiem dla mieszkańców gmin położonych na południe od Krakowa. Z nowego przystanku na trasie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogli korzystać pielgrzymi przybywający do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Centrum Jana Pawła II. – Co najistotniejsze jednak, dzięki budowie aż dwóch kładek przez magistralę kolejową, na inwestycji zyskają korzystać mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których obecnie tory są barierą nie do pokonania – podkreśla Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

Na podstawie zawartej w październiku 2015 roku umowy pomiędzy Gminą Miejską Kraków a PKP Polskimi Liniami Kolejowym S.A. w sprawie określenia zasad współdziałania, przy realizacji przystanku osobowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Sanktuarium”, na linii kolejowej nr 94 (Kraków Płaszów–Kraków Oświęcim) GMK powierzyła, a PLK zobowiązało się do nieodpłatnego pełnienia funkcji inwestora zastępczego.

Na podstawie tej umowy w listopadzie 2015 roku PKP PLK ogłosiło przetarg nieograniczony na realizację robót budowlanych, wraz z wykonaniem dokumentacji wykonawczej w ramach zadania „Budowa przystanku osobowego Kraków Sanktuarium na linii nr 94” (w trybie zaprojektuj i zbuduj). Ostatecznie 30 marca 2016 roku została zawarta umowa z wykonawcą, a 31 marca rozpoczęto prace przy budowie nowego przystanku.

Warto wiedzieć, że koszt budowy wraz z infrastrukturą to 28 774 600,26 zł, z czego 23 799 999,96 zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Natalia Wójs
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-07-20
Data aktualizacji: 2016-07-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź