Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Europejskie Centrum Konsumenckie pomoże pielgrzymom

Utrata bagażu, transfer z lotniska, wynajem auta, korzystanie z usług hotelowych i gastronomicznych czy wymiana walut – to tylko niektóre sytuacje, w których może dojść do nieprawidłowości i naruszeń interesów konsumentów. Podczas Światowych Dni Młodzieży pielgrzymi z krajów Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii, którzy napotkają w Polsce takie problemy mogą się kontaktować bezpośrednio z Europejskim Centrum Konsumenckim (ECK), gdzie otrzymają pomoc.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net – sieci 30 centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych.

Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje zapytania/skargi, dotyczące m.in. polskich sklepów stacjonarnych i internetowych, biur podróży, hoteli, przewoźników lotniczych, kolejowych, autokarowych czy wypożyczalni samochodowych.

Kontakt do ECK oraz wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej konsument.gov.pl:

- j. polski: http://www.konsument.gov.pl/pl/news/819/100/ECC-Net-pomoze-gosciom-swiatowych-Dni-Mlodziezy.html;

- j. angielski: http://www.konsument.gov.pl/en/news/822/100/ECC-Net-will-help-foreign-consumers-during-WYD.html.

Do pobrania dostępne są także ulotki przeznaczone dla konsumentów:

- „Shopping in Poland" (j. angielski): http://www.konsument.gov.pl/uploads/Shopping-in-Poland.pdf
- „Travel Tips” (j. angielski): http://www.konsument.gov.pl/uploads/Travel%20tips.pdf

oraz materiał przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/popup.php?plik=img/61b5ad6d_large.jpg.

pokaż metkę
Autor: Katarzyna Krasoń
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-07-22
Data aktualizacji: 2016-07-22
Powrót

Zobacz także

Znajdź