Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Jak rewitalizować pl. Inwalidów? Zgodnie z wolą mieszkańców!

Pomysłów na rewitalizację placu Inwalidów było już sporo. Zdaniem radnego Łukasza Maślony -  niekoniecznie udane. Dlatego też radny uważa, że o tym co zrobić z tym miejscem, najlepiej porozmawiać z mieszkańcami. O mieszkańcach, a dokładniej o tym, jak ich nie truć spalinami, myśli też radny Łukasz Gibała.

Fot. MPK SA w Krakowie

Radny Łukasz Maślona interpelował w sprawie planowanych prac związanych z rewitalizacją placu Inwalidów. Mając na uwadze wszystkie dotychczasowe działania władz Miasta związane z próbą remontu tego miejsca - od koncepcji parkingu podziemnego, poprzez pomnik Orła Białego, a także forsowany ostatnio plan wzniesienia tam 33-metrowego Muru Pamięci oraz pomniejszenia obecnej strefy zieleni, radny zawnioskował o przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie rewitalizacji placu Inwalidów.

Z kolei interpelacja radnego Łukasza Gibały dotyczy wprowadzenia kryterium ekologicznego w postępowaniach przetargowych. Radny docenia wkład ustawy o elektromobilności w zmniejszenie negatywnych skutków, jakie niesie ze sobą działalność człowieka dla środowiska, jednakże zauważa, że rozwiązania te nie są jednak w tak dużym stopniu radykalne, jak w krajach Europy Zachodniej. Brak jest na ten moment możliwości prowadzenia przepisów dopuszczających poruszanie się, po wyznaczonych strefach, autobusów turystycznych wyłącznie o normie emisji spalin Euro 5 lub 6, co powoduje, że mimo ograniczenia wjazdu dla pojazdów o napędzie innym niż proekologiczny, w dalszym ciągu w strefach tych mogą przebywać i zanieczyszczać powietrze przestarzałe i niedostosowane technologicznie autobusy turystyczne. W związku z tym radny postuluje wprowadzenie formuły, by w postępowaniach przetargowych ogłaszanych przez gminę — np. na przewóz dzieci, wycieczek szkolnych - wprowadzić zapis o dopuszczaniu do przetargu tylko tych oferentów, którzy posiadają w swoim taborze autokary spełniające normy Euro 5 lub Euro 6.

pokaż metkę
Autor: Błażej Siekierka
Osoba publikująca: MAŁGORZATA KUBOWICZ
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2019-09-17
Data aktualizacji: 2019-09-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź