Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Adres: ul.Konopnickiej 26, Kraków
  • Data:

    2014-07-05 - 2014-09-28

Organizatorzy:
  • Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej "Manggha"

Koniec podróży?

Niewiele trzeba by przyjazd z wakacyjnych podróży stał się rozpoczęciem nowej, tym razem wirtualnej  eskapady. A to za przyczyną wystawy: Tokaido – Droga wschodniego morza Aleksandra Janickiego w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.

Tokaido - Next step

31 sierpnia, o godzinie 12.00 w ramach oprowadzania kuratorskiego, zostanie zaprezentowany kolejny krok nieustannie rozwijającego się projektu.  W ramach programu Tokaido - Next step zostanie zaprezentowana instalacja oparta o technologię tzw. rozszerzonej  rzeczywistości /augmented reality/.

Premierowy pokaz instalacji to kolejna warstwa  w wielowarstwowej strukturze wystawy.

28 września będzie miał  finisaż wystawy,  na którym zaprezentowany zostanie performance audio-wizualny
w wykonaniu formacji HiQ – założonej przez Aleksandra Janickiego, w której on sam  wystąpi w roli performera wraz z najlepszymi muzykami związanymi z nurtem intuitywnej. Na spotkaniu zostanie też zaprezentowany e-book w formie interaktywnego kolażu dokumentującego przebytą drogę.

Wystawa ma też być prezentowana w Japonii: w Tokio, Kioto, Osace i Shizuoce. Pierwsza część wystawy zostanie zaprezentowana już w tym roku w ramach Tatsuno Art Project 2014.

Zapraszamy do podróży!

Wystawa otwarta 5 lipca br. a trwająca do 28 września, jest efektem wyprawy szlakiem Tokaido prowadzącej
z Tokio do Kioto, jedynej w swoim rodzaju drogi, bo wiodącej tradycyjnym szlakiem utrwalonych na drzeworytach Hiroshigego Ando.

Wystawa jest metaforą drogi, w której frapująca kultura Japonii stanowi kontekst dla multimedialnej kreacji opowiadającej o pamięci odnoszącej się do poznanych ludzi, miejsc i emocji.

Interdyscyplinarny charakter wystawy wciąga widza w interakcję jak w instalacjach Palimpsest, Black Garden czy TV-arze. Widz może zostać wciągnięty w migotliwą mozaikę kompozycji video  z elementami animacji łączącymi wątki z Google Street View z autorskimi zdjęcia z wyprawy prezentowanymi na 55 tabletach jak
w instalacji Po-widoki lub skupić się na zbiorze autentycznych fotografii  z Japonii, uratowanych od zniszczenia w buddyjskiej świątyni serca księżycowego.

Instalacje multimedialne, obrazy, fotografie i filmy wideo wyznaczają interpretacyjne tropy,  a całość wystawy spaja audiosfera, w której przenikają się wątki muzyki tradycyjnej, noise i muzyki generatywnej.

Z racji na wielość poruszanych zagadnień i jej bogatą strukturę formalną, krok po kroku, wystawa wciągać ma widza w nowe konteksty interdyscyplinarnej opowieści, będącej przyczynkiem do refleksji na temat otaczającej nas rzeczywistości ery globalizacji, w której  zagubienie w metajęzyku współczesnej nadprodukcji znaków, skłania do szukamy własnej drogi.