Stanowisko w sprawie projektu organizacji ruchu wzdłuż Trasy Łagiewnickiej

Od kilku dni wśród zainteresowanych tematyką Trasy Łagiewnickiej krąży nieaktualny dokument pokazujący projekt organizacji ruchu na przyszłym skrzyżowaniu ulic Herberta, Turowicza, Witosa. Koncepcja ta została odrzucona w czerwcu bieżącego roku właśnie z tego powodu, na który zwracają uwagę osoby zainteresowane – rozwiązanie to nie było przyjazne dla pieszych i rowerzystów.
 

Zarówno przedstawiciele spółki Trasa Łagiewnicka, jak i reprezentanci ZIKiT, nie mogli się zgodzić na takie rozwiązanie i w czasie konsultacji projektu odmówili jego akceptacji.

Projektant został zobowiązany do przygotowania dokumentacji uwzględniającej przejście pieszym, oraz przejazdy rowerzystom na wszystkich wlotach skrzyżowania ulic Turowicza, Herberta, Witosa – do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i takie rozwiązanie zostało opracowane  dla obecnie realizowanej inwestycji. Należy zauważyć że nie jest to jedyne rozwiązanie mające na celu poprawę przekraczania jezdni. Piesi przemieszczający się od przystanku przy ul. Siostry Faustyny nie będą zmuszeni korzystać wyłącznie z przejścia podziemnego gdyż dodatkowo powstanie osygnalizowane przejście w poziomie jezdni ul. Zakopiańskiej. Także poza skrzyżowaniami zapewniono maksymalny komfort poruszania się wzdłuż Trasy Łagiewnickiej wyznaczając ciągi piesze i rowerowe nad tunelami, bądź obustronne ciągi piesze i rowerowe na pozostałych odcinkach trasy. Ponieważ Trasa Łagiewnicka przebiega w sąsiedztwie Szkoły Podstawowej, zlokalizowanej przy ul. Pszczelnej, w jej sąsiedztwie przewidziano budowę kładki dla pieszych nad Trasą Łagiewnicką, umożliwiając tym samym bezpieczne skomunikowanie obszarów położonych po obu stronach trasy.

Michał Pyclik

Kierownik Zespołu Prasowego

Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie

Pokaż metkę
Autor: Michał Pyclik
Osoba publikująca: Anna Duda
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Zobacz także
POLECAMY
TELEWIZJA.KRAKOW.PL
PRZEJRZYSTE FINANSE
OTO FOTOKRONIKA MIASTA